|
|
|
|---|---|
BMWlove |
Tjena grabbar, Dagens fråga är var sitter sensorn till yttertemeraturmätar'n på en E39? Tack i förhand Do you BMW? |
|
Troligtvis jämter vänstra dimljuset |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja straxt bakom ovanför HÖGER dimljus, man få ta bort främre nedre delen av innerskrämen. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso har rätt MVH-V8 |
|
| Min hade hoppat loss ur hållaren bara så där helt omotiverat häromdagen. Blidde kanske lite väl varmt för stackaren. ;) | |
|
stackars yttertemeraturmätar'n. :0} MVH-V8 |
|
|
Har inte titta själv och undrar var någonstans kabeln går från givare till anslutning? Har ett retfullt kabelbrott någonstans på vägen som Förenade Bil inte lyckats fixa de två gånger de haft bilen. Andra gången så fungearde faktiskt givaren och tempen gav rätt värde lagom till jag kom hem med bilen. När jag sedan skulle köra iväg igen så visade den +50 grader igen. Jag vill ogärna åka dit en tredje gång utan får försöka fixa det själv. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se bara till att du inte får kortis på den kretsen, en bortkörd givare pga snödriva, orsakade två trasiga generatorer, byttes på BMW Skövde inom en vecka och dom hittade aldrig orsaken till felet. (540E39) Men bilägaren kom på det med lite hjälp, har inte räknat ut hela kretsen men nått måste gå runt i intrumentet och på så vis slå ut laddningskretsen med generatorhaveri som följd. Det är viktigt att man har rätt polaritet på kablaget til givaren också. ///MVH Hasso Länk |
|
Länk Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Udo, tack för länkarna har dock läst dem ett antal gånger innan :-) Men för att redogöra var tempgivarens kabelgång är så går den upp på högersida genom hjulhuset och in i kupén. Man kan skarva kabeln om man öppnar det runda locket inne i motorrummet. Jag hade glapp/kabelbrott i själva kabeln ca 20 cm in från givaren så nu är det åtgärdat. |
|
Jeppe W |
Hasso; Polariteten ger sig ju självt eftersom kontakten inte går att vända fel, eller hur? Men om man som i mitt fall inte har någon kontakt kvar, utan bara två sladdar, hur avgör man då vilken sladd som ska till vilket stift på givaren? |
|
Hej Lyfter denna tråd igen. Jag har tappat min tempgivare och kontakt, så jag undrar om det är rätt sladd jag tänkt koppla på den på? (röd pil) Det kommer alltså två sladdar ovanifrån, en till dinnljuset och en till ????? Det är alltså två ledare i den sladden med pilen. spelar det nån roll hur man polvänder? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.