|
|
|
|---|---|
|
BMW 520i -93 Touring e34 Tanklocket är slappt och hänger ut lite nochalant i vänsterkurvor... Kanske häftigt när man ska in på en mack, men annars är coolhets-faktorn ganska låg. Vad gör jag åt detta? Lämnar in på verkstad eller är det nåt man kan göra själv? Tacksam för åsikter. /mr B | |
|
Testa med att byte själv fästet eller vad man ska säga...gångjärnet kanske det heter :) Du förstår säkert vad jag menar, behöver inte lämnas till verkstad. Min Bil - Länk |
|
|
Har försökt kolla lite, men det verkar popnitat i karossen. Eller är det bara själva armen man ska ta bort? /mr B |
|
|
Vet inte exakt hur det fungerar men jag har läst här hur det går till, testa söka inlägg! Jag ska själv byta "fästet" under vintern.... Min Bil - Länk |
|
|
Hej e34 Brilliant. Tack för angagemanget! Jag vet inte om vi missförstått varandra. Låssprinten funkar som den ska med centrallåset, men luckan ska sitta på plats av sig själv även om inte låssprinten sitter i. Denna "spärrklack" har slutat fungera och därför är lucka till tanklocket helt slappt och "fladdrar" nästan för vinden tills jag låst centrallåset. Pratar vi samma fel så får du gärna tipsa om vilket inlägg du har läst. Har försökt söka, men ingen verkar ha haft just mitt problem... Nån annan som känner igen sig? /mr B |
|
|
Aha, då förstår jag :) Då är det nog inte samma problem hehe Min Bil - Länk |
|
| I mitten av gångjärnet sitter en liten fjäder (kostar 7:- på BMW), jag är tämligen övertygad om att den saknas på din bil. Mecka dit en sån och problemet är ur världen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.