|
|
|
|---|---|
|
Har ruggig bilköparångest nu... Jag har möjlighet att köpa loss företagets nästan nya 520 för ett bra pris men jag är bränd av den grymma värdeminskning som min E46:a har haft, och vill inte gärna hoppa på ytterligare ett tåg som kommer att rasa lika våldsamt i värde. Kärran jag tittar på är solidsvart, togs ut i December 2004, har stora navigationssystemet, stora kliman, xenon, pdc, 17" samt vinterdäck, har gått 2000 mil och är manuellt växlad. Vad jag sett så är det väldigt ovanligt med 520:or med stora navigatorn och pdc, så jag hoppas att en sådan sak kan bromsa värdefallet en aning - men sen å andra sidan så är det "bara" en 520, och den motorn görs ju inte ens längre... För 257500:- hur hade ni gjort? Jag vet att det är ett bra pris men jag tvekar fortfarande.... Naturligtvis var den *underbar* att köra.... en hel klass bättre än E46:an, utan diskussion, och grymt snygg dessutom :-) | |
|
Tror att vi kommer att se ett hyffsat värdefall på E60 inom ett halvår när utbudet ökar (ett större antal tjänstebilskontrakt börjar löpa ut) men jag hade i ditt fall slagit till på 520'n pga: * Ett bra pris på en nästan ny och som du säger välutrustad bil. Du bör kunna köra ett tag innan det faktiska värdet på bilen är nere på 257' * Din E46 har visserligen tappat i värde men det kommer ju att fortsätta och du har även nya touringen runt hörnet. ___ //Ulf |
|
Hawar |
Ja, vad ska man säga. Det är klart att en så ny BMW har en kraftig värdeminskning så fort milen läggs på. Stora Navin gör nog inte underverk för värdeminskningen tyvärr. Den gör det lättare för dig att sälja bilen, men tror inte du får ut så värst mycket mer.. Men det är en jättefin bil, och fina bilar kostar pengar :)) Hoppas du blev klokare |
|
Uppdatering - ekonomichefen har accepterat mitt bud - MEN nu måste ett mail gå ut till alla på firman för att se om någon annan är intresserad, så ingen känner sig förbigången. Har mitt kontor granne med ekonomichefen, så gissa om jag kommer att stirra med mitt "evil-eye" på alla som går in till henne idag ;-) Hoppas, hoppas, hoppas...... |
|
|
Vad är bilen värderad till? Tänk på att du åker på förmånsbeskattning om bilen säljs till ett lägre pris än vad den är värderad till. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.