|
|
|
|---|---|
|
Är inte säker på om det är något fel, men bilens kylfläktslår på och av i stort sett hela tiden bilen är igång. Den går ca. 5 sek. sen slutar den. Ca. 10 sek. senare startar den igen. Tycker att intervallerna verkar något korta... Vad kan vara knas om det nu är det??? Danne Min bil: Länk | |
|
Hmmm...Är det likadant om du stänger av "luftkonditoneringen"? Tror mig veta att du menar elfläkten i fronten,den har 2 funktioner, dels att kyla kondensorn(när den gör detta brukar den gå i korta intervall, på min bil endast vid stillastående med AC igång, startade kanske var 2-3:e minut o gick ca 20sek.), den andra funktionen är att vara en "tillsatsfläkt" till kylaren vid extremt varmt väderlek, dvs då viskofläkten ej räcker till. Låter inte som nåt fel men jag är långt ifrån säker |
|
|
Får kolla och se om det har nån koppling till luftkonditioneringen, men tror inte det... Vad är det som styr fläkten? Om det är nån sensor, så kan det väl vara nåt knas med den? Har för övrigt perfekt temp i motorn hela tiden... Min bil: Länk |
|
|
Om du står på högersida(sett bakifrån) vid motorutrymmet så bör du se en mässingsplug inskruvad i kylaren, det sitter en kontakt med 3stift i den. Men vissa bmws har givaren monterad i serie med övre kylarslangen, så ser man att det är en skarv. Detta gäller iaf bilar med m20, m30 motorer, men är säkert samma på din. //Simon |
|
|
För övrigt så kanske det inte är nåt onormalt att den gör så, testa stäng av ac:n och se om den fortfarande gör så? Fläkten är bl.a. tryckstyrd (högre hastigheten), och är det varmt ute så ac:n måste arbeta ordentligt så kan fläkten starta med mycket täta intervaller //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.