|
|
|
|---|---|
|
Just det. Den går bara att tilta, och sedan stänger den inte riktigt. medför att den definitivt inte går att skjuta bakåt, eftersom den inte vill stänga sig riktigt från tiltläge. När bilen var nyinköpt "orkade" inte elmotorn tilta luckan, men däremot skjuta den bakåt. Jag smorde då upp det jag kom åt i rännor o dyl så att mekanismen fick bra flyt. Sedan uppstod detta. Har sökt på forumet men inte hittat svar på vad det kan vara. Luckan ser lite högre ut i bakre högerkant, har glott och petat, men hittar inget som skulle kunna vara ivägen när den stängs. Och den går INTE att få ner med insexnyckel. Det är bom stopp. Någon som har plockat ner en lucka? Kan det ha med vindavisaren att göra? //Mats | |
|
Du kanske blir lite klokare av det här... Länk Länk Min M5 E34: Länk |
|
|
Tack. Var fick du tag i de sprängskisserna? Now it's just about the procedure... //Mats |
|
|
Just ja. Har ju siten själv i mina favoriter. Frågan är va fan det är som inte hänger med när man stänger luckan. Ska ta några bilder imorgon på bilen och luckan så man kan se hur det ser ut. //Mats |
|
| Hade samma problem med en 318i -94. Verkstaden sa att de fixat sådana problem 100 tals gånger tidigare. Visst, efter 6 veckor var det samma status. Körde upp bilen till BMW som fixade till det för 7800:-, dock ej fullständigt då innner luckan fick föras fram manuellt. Annars hade det blivit dyrare... då BMW hade hittat lite gamla delar på skroten. Budget jobb. Alla mekarna svor ve och förbannelse över denna konstruktion. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.