AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
587

Önskar allmäna tips om E36 320i

ma
597
magican
E36 328 Coupe
Fanns som inget vettigt ställe att posta i, så det fick bli här.

Är helt sonika en kille på 25 år från Umeå som sålt din Cosworth och numera har en 320 Coupé -93, vet att det inte är något prestanda monster, men ville jag ha det hade jag behållit Cossien :)

Tanken är att ha en skön "glidare" och slippa allt med rejs m.m. BMW känns rätt skön, så det är inte omöjligt att man hamnar på M3 så småningom.

Men till saken, tänkte nu se till att den är OK, så jag tänkte byta lite oljor, kolla runt lite i övrigt, tänkte se om jag kunde få mig lite tips? Både på olja, vilka saker man kan tänka sig kolla närmare på m.m.

För övrigt hoppas jag detta forum är bra och att det inte är så många "översittare" som det tyvärr finns på alla forum.

Måste nästan återigen säga att jag köpte bilen enbart för att jag tycker modellen är ruskigt snygg och ska bara glida runt i sommar, möjligen bygga lite stereo. Sen får det bli något roligare nästa sommar, alternativt stressa 320'n lite, om det är värt besväret.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Välkommen till forumet. Först en varning; det är starkt beroendeframkallande! När du lärt dig hitta, upptäcker du att forumet är oumbärligt.

Kolla tex i kolumnen till vänster. Bagagnatguiden och Gör-det-själv är guldgruvor. Men diamantfyndigheterna hittar du under Sök inlägg. Prova tex med "E30 AND olja", eller om du har en E36 med "E36 AND olja". Det finns drösvis med inlägg om oljor, Johan B är forumets orakel på området.

Lycka till med bilen och "söket".

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.