|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket bör man max sänka en e46 coupe med m-chassi. ska använda mig av org dämparna o bara byta fjädrarna. är 40mm fram max? nån som provat 50mm fram kanske? mvh Daniel | |
|
Om du har original som jag hade sänker den väl 20mm runt om, jag har monterat H&R fjädrar som sänker 15/35 Länk Nu har jag spacerplattor bak på 15mm så jag kan inte sänka den mer bak. Men jag tycker absolut du skall sänka mer fram än bak. BMW CS #5206 |
|
|
jo jag kommer sänka mer fram än bak, men hur mycket törs man sänka utan att stöta på problem hos BP och så? är typ 40mm fram max eller går det oxå med 50mm tänkas? |
|
|
Bilprovningen är nog inga problem, utan det är väl komforten och utseendet som får avgöra, men det är ju inte bra för stötdämparna att sänka för mycket. Jag sänkte min e39:a 40mm fram med original stötdämpare och det funkade i flera år. Nu har jag monterat bilsteinstötdämpare och bilen känns faktiskt bättre. BMW CS #5206 |
|
|
Länk -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Daniel.F: vad sitter de för sänkning på den m3an? |
|
|
Vågar man sänka 50mm fram me m-chassit? |
|
|
Har införskaffat 40/35 fjädrar från Gert på Öland igår. Ska kränga på dom en dag då jag hittar nån som kan hjälpa mig. Får väl återkommer om hur jag tycker att det blev. mvh Daniel |
|
|
"spajjjs" Hur vart det på din bil ??? Bilder ? MVH TONY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.