|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Min 318 har börjat gå varm i stan eller på tomgången, har luftat kylsystemet flera ggr. Blev i samband att jag bytte kam, vippor, tryckbrickor, lyftare, vattenpump och termostat.. Som sagt har luftat flera ggr, kan det vara fläckten.. Hur kan man kolla om den är OK. Väldigt tacksam för svar... | |
|
Hade samma problem, bytte viskokopplingen till fläkten, funkar perfekt nu. Vet dock inte om det sitter nån sån på din 318, kolla. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Hej! jag har samma problem med min 318i-88 m40 har också bytt termostat utan skillnad, tog tag i fläktbladen och rykte lite upp och ner rörde sig ett par millimeter är den väck då heller? min har aldrig kokat men stiger ibland lite över mitten på mätaren och ibland flandrar den till, så jag vet inte kanske är det fel på mätaren bara.... känns ju lite osäkert att köra och förlita sig på mätaren.... Mvh Andreas |
|
|
Jag har viskofläckt på min... Kan man kolla om den är okey.. Då man har just startat bilen, alttså då den är kall snurrar fläkten tok fort, har dock aldrig kollat på den då bilen har normail temp :/. Min mäter går nästan in på rött ibland, då är det bara att fara ut och gasa på långväg då går den in på normal temp igen... |
|
|
Precis så var det, tempmätaren gick nästan upp på rött, då var det bara att köra ur stan och landsväg ett tag. Ny viskokoppling kostar ca 1500, svårt att kolla själv tror jag. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.