|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har köpt en billigare begagnad bil. Bilen som är vit har en omlackad bakskärm efter en parkeringsskada. Lackfirman som lackat bilen (1 år sedan) har inte varit så noga med maskeringen, så när man öppnar bakdörren kan man se att det stänkt in en del grundfärg i springan mellan dörr och basksärm. Detta är något som irriterar mig då bilen för övrigt är fin. Är det någon som har något bra tips hur man kan få bort detta färgstänk? /Daniel | |
-:BeeMWe:- |
Prova polera bort det? |
|
Får testa nått starkt polermedel i helgen då, sist jag försökte använde jag vanligt bilvax och då hände det inte mycket när man polerade. Det är nämligen en ca 1cm bred grå rand + en massa stänk av grundfärg när man öppnar dörren. |
|
|
där fungerar nog bara ett väldigt fint sandpapper med lite vatten på, sen en grov rubbingcompund för att jämna till samt avslutas med vax. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jag hade provat med tvålull (Svinto) och ljummet vatten... Eftersom det förmodligen inte är gjort något förarbete (slipning, avfettning etc.) där innan färgen stänkte dit så släpper den förmodligen rätt lätt... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Prova försiktigt med förtunning det brukar inte ge sig på gamla färglagret med en gång utan det "nylackade" brukar ge sig först.Startgas ett annat alternativ som är ett mycket bra rengörningsmedel då det inte lämnar några rester. MVH Hasso |
|
akrylförtunning får man bort lackstänk med... MvH /Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.