|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som vet vad som hände den bilen efter annonseringen här på power? Det var en mintgrön metalliclack, med svart/grön inredning och låga mil. Fick den ny ägare? Någon som vet? Nicke | |
|
Har inte en aning, men finns bilder någonstans på den? Vore intressant att se. Mintgrön är inte direkt vanligt, åtminstone inte på de 850CSI som jag har sett. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Det fanns bilder då den annonserades, men är numera "spårlöst" borta. Inte så snygg färg direkt, men den var i fint skick. Nicke |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Kanske denna? Länk , eller denna Länk ?? mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Samma bil på länkarna... ___ //Ulf |
|
|
Ja, det måste vara den (GNK727), men kulören var ganska fin ändå. //Schnitzer |
|
|
Men låga mil? Iof är 16.000 mil inte mycket på en 91:a men jag skulle ändå inte kalla den lågmilad... Färgen är helt ok, är det Lagunagrön? ___ //Ulf |
|
|
Bra försök, men: Jag menar en äkta csi mitt herrskap... Barbadosgrön heter färgen. Den hade bara gått typ 6´mil har jag för mig. Nicke |
|
|
Programmer: Finns ingen kulör som heter Lagunagrön. Du menar nog Lagungrön? Nicke_M: Fasen, jag missade att det var en vanlig 850iA. Har nog sovit för lite inatt... //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: gissar att jag tagit det från någon annons som då tydligen varit felaktig. Men det är ju inte första gången en kulör ges ett felaktigt namn...;-) ___ //Ulf |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Länk min andra länk i förra inlägget, Sorry, ingen 850 csi dock men det är kanske färgen som stämmer?! mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Nu pratar vi låga mil... BMW-Båstad: Tror färgen som efterfrågades var Barbadosgrön. Schnitzer: Som du ser så i annonsen så är det fler än jag som har problem med Lagun....... ___ //Ulf |
|
|
Hej! Lite fakta om den efterfrågade bilen! Eftersom jag har under en längre tid funderat på att köpa en 850CSI om rätt bil dyker upp och jag sammtidigt är stadd vid kassa och familjen godkänner detta, har jag under några års tid samlat på alla anonser jag har hittat i sverige på 850CSI. Här är lite fakta: Obs pga känsigheten för att lägga ut reg. nr. här är lite utelämnat. Om någon vill ha mer info sänd mail. Reg. nr. PZBxxx utanonserad på dåvarande BMW börsen 03-01-27 Barbadosgrön 8000mil full servicebok pris 220.000:- Ny annons 03-04-22 pris diskuteras. Ny annons 03-07-23 pris diskuteras. Såld 03-08-12 till Malmö Mil enl. sbp 04-11-03 9010,9 Hoppas detta kan vara till nytta. mvh BLJ |
|
|
Programmer: Ta det lugnt! Det är precis som Brillantröd, många säger Brilliantröd. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Ingen fara, tyckte bara det var festligt att det kom en länk till en annons direkt efter våra inlägg som även den skrev "Lagunagrön". Finns även bilar på PowerBörsen i kulörerna Daitonaviolett och Mugelröd... ___ //Ulf |
|
| Här är en Barbadosgrün Alpina B12 5.0 Coupe i alla fall: Länk | |
|
PowerMac: Supersnygg färg! //Schnitzer |
|
|
Håller med! ___ //Ulf |
|
|
Tack Bengt: Kul att du kunde hjälpa mig. Jag var ju å tittade på denna "då det begav sig" med annonseringen. Den kändes väldigt sparad. Enda nackdelen var ju färgen tyckte jag (å andra som tittade:-/). Men bilen kändes så bra, så därför blev jag intresserad igen. Men nu vet jag att den är såld. För de som inte vet säger jag bara: Provkör aldrig en 850 CSi, de är beroendeframkallande och har gjort att jag vill ha 2 stycken... |
|
|
Skulle vara kul att köra/åka med i en 850 CSI och känna hur den är. Lite längre fram så kan en sådan bli aktuell om jag gillar den. Hittade en på mobile på Tradecar i Frankrike. De har väldigt bra bilar där. Hade dock velat ha originalfälgarna, annars var den helt ok. Länk //Schnitzer |
|
| Har sett en någonting-grön CSi här i Göteborg flera ggr, ofta kring Järntorget... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.