|
|
|
|---|---|
|
De dagar då det varit varmt och jag kommit till ett rödljus eller liknande så går min tempnål sakta upp förbi kl12. Inte mycket, ngn millimiter eller två. Vid vissa tillfällen händer det då att elfläkten framför kondensorn går igång. Sen kör man en bit och nålen är åter på kl12. Ska det vara så? Borde inte elfläkten + viskokopplingen göra att nålen aldrig lämnar kl12, eller startar de först när nålen passerat? *BAWORAK* | |
Sixten |
Jag skulle gissa på att det är pumpen sombörjar ge sej, om det vore viskokopplingen skull du inte hinna se någon skillnad vid ett trafikljusstopp, det skulle ta längre tid innan mätaren börjar stiga. Om det däremot är pumpen så minskar cirulationen direkt och motorns lagrade värme syns ganska så direkt på mätaren. Varför åka "bil" när man kan åka BMW??? |
|
Vattenpumpen eller? *BAWORAK* |
|
|
Vad kan det kosta att byta en dylik? Någon? *BAWORAK* |
|
|
Kan man kolla på ngt vis om den fungerar? Om vattnet rör cirkulerar? *BAWORAK* |
|
|
Ingen som vet? *BAWORAK* |
|
|
Om pumpen inte skulle fungera så går motorn varm ganska snabbt med kok som följd,det du kan göra är att leta/känna efter glapp i axeln till va-pumpen likaså lyssna efter missljud. mvh |
|
|
Ok, Men jag har inga missljud. Det enda om händer att vid ett rödljus så stiger nålen en millimiter och sjunker sedan igen efter ett tag när jag väl kör iväg igen. *BAWORAK* |
|
|
Låter ändå som ingenting att vara direkt orolig för ännu hur som helst.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.