|
|
|
|---|---|
|
hej. finns det något bra sport-luftfilter till min bmw 530 -89 e34?? jag har ett nu men jag får inte fram det goa ljudet ifrån de... Min kompis har en volvo s40 2.0 o den låter helt grymmt även kompisen audi TT 1.8T... varför? mvh roland | |
| Är de ett sport filter eller ett öppet filter du menar? | |
| förlåt.. öppet menar jag | |
| köp ett dubbelkonat filter,,,filtret ska ha kall luft annars blir det motsatt effekt | |
| dubbelkonat?? skicka gärna länk på ett sådant luftfilter tack | |
|
Länk hjorten |
|
| gärna en specifik länk... men får ja då garanterat det sköna ljudet som ja söker?? | |
_WmB_ |
tvärställda motorer brukar väl få mer insugsljud en raka? |
| ingen aning.. hoppas jag får svar ifrån någon som e haj på detta området | |
pg_ice |
jag kör med 57i Gen II kittet till min 325a 92a. dock passar inte kröken men varmluftsavskärmings plåten sitter där Länk jag hade ett annat öppet sport filter förut,vet ej märket på det men det här KN filtret ger ett klart elakt insugs ljud :) efter 4000 varv då ändrar insugsljudet helt karraktär och blir ännu vassare. hör dig för med tex Länk vilket av K&Ns kit som passar. dock bör du köra med varmluftsavskärmnings plåt till filtret |
| jag har ett öppet sportfilter på nu men de låter knappt något när huven e stängd.. öppnar man den så låter det lite lite.... hjälper de om ja köper ett annat filter??? | |
|
_WmB_: Varför skulle Ljudet påvärkas beroende på hur motorn är ställd? Då borde det ju va samma ljud på en tvärställd när du står på höger eller vänster sida av bilen som om du rakt frammifrån på en rak =) Motorns plasering spelar ingen roll. Men därimot om du byter insugningsrör kan göra skillnad. Orginalröret är räfflat och ljudisolerat. Dessutom är det olika ljud för motorer som har 4,6 eller 8 cylindrar. Så du kan inte räkna med att du ska få samma ljud som i en fyra :P Men som sagt, prova ett annat filter. Åk till en liten återförsäjlare och fråga om du får provmontera ett för att se om du är nöjd, annars är det ju bytesrätt om du inte skadar det. Lycka till med ljudet =) //Subidius |
|
| tack för tipset. men kan ja få olika ljud beroende på luftfilter?? för kompisen som hade s40´n har samma filter som mig fast får mycke skönade ljud... =) | |
|
Vem tackade du? =) //Subidius |
|
| dig =P | |
|
Okej, jag tacar för tackandet men jag försår inte varför din komips skulle få ett "fetare ljud i sen mesiga fyra än vad du ska få i din maffiga sexa =) nej men allvarligt talat. Skicka mail till mej eller adda mej på MSN om du har det: Subidius_BMW_Power hotmail.com //Subidius |
|
_WmB_ |
Subidius: det var bara en fråga av egen erfarenhet tycker jag att ljudet blir högre på en tvärställd motor (honda civic, peugeot 307) än vad det blivit på mina två bmw bilar , kan ochså tillägga att jag har provmonterat filtret i olika böjningar och så vidare men inte hört nån stor skillnad på ljudet direkt. |
| Det beror inte på motorn plasering, det beror på uppbyggand, tändföljd och insprutningessytemet. sen om man har en 6a på två liter och en 4a på två liter så har ju 4an större cylindervolym men sexan har tätare arbetstakter. därav inte samma ljud. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.