|
|
|
|---|---|
|
Min tokare bak går ej ända ner utan stannar lite snett. Jag skulle vilja att den går ner ett steg till. Hur ska jag gå till väga,går det att ändra på själva armen eller på torkarmotorn.Någon som vet, mvh Whalle. | |
|
Ta isär hela baktorkaren och kontrollera så inte axeln har börjat fastna/rosta. Om torkaren stannar för högt kan det vara så eller så kanske själva torkararmen har hoppat över några splines och då får du skruva lös torkararmen och justera. Kan tillägga att scenario nr 1 inte alls är ovanligt på e39 touring, scenario nummer 2 kan nästan bara hända om det är någon klåpare som skruvat isär torkaren och inte fått tillbaka den ordentligt. Det är lätt att demontera torkaren, bort med den svarta plastkåpan på utsidan och insidan, bägge hålls fast med små "plasthakar" och sedan bort med det lilla täcklock som skyddar själva fästmuttern för torkararmen. Resten ger sig när du ser det.... ta isär och fetta in ordentligt för om saltet inte krupit in där ännu så är det bara en tidsfråga. /Fredrik |
|
|
Tack för snabbt svar,är det bara att sätta en mejsel i spåret på plastkåpan på utsidan eller det är risk att man förstör den? whalle |
|
|
Det finns en liten "grop" på undersidan av plastkåpan där man får in en liten plattmejsel. Svårt att förklara hur allt ser ut, det ger sig när man ser grejorna om man inte har 2 tummar mitt i handen och saknar resten av fingrarna... ;-) /Fredrik |
|
|
Har fixat det under dagen. Tack för hjälpen. whalle. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.