|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har en 91:as 535 som styrväxeln är riktigt dålig på. Undrar om någon vet ifall vilken snäcka/styrväxel som helst från e34 passar på bilen??? MVH Billan | |
Paap Reeder |
... på vilket sätt är den dålig. Har litet problem med min också. MVH /// Paap R |
|
Vad jag fått fram hitills så ska styrväxlar mellan alla E34 passa sinsemellan (dock inte servotronic). Detta under förutsättning att pitman-armen följer med styrväxeln (från jan 1988 till sept 1989 är utgående axel på styrväxeln 28mm, därefter är diametern 30mm). Värt att notera är också att alla E34 M5 har utväxling 13,5 medan övriga E34 har utväxling 14,5. Läs mer på: Länk och Länk. /Z-motor |
|
|
Tack för bra svar Z-motor! Kommer att hjälpa mig oerhört! Paap R, jag vet ej om det är själva styrväxeln eller någon av knutkorsen som är dåligt på bilen, tror att jag byter allt på en gång, då jag har koll på en komplett uppsättning. När detta är bytt och om jag får reda på vart felet satt så skickar jag gärna ett svar till dig! TACK - Billan |
|
Paap Reeder |
.. ja tack! Min går som sagt litet kärvt tycker jag. En forumit tipsade om att släppa efter snäckan litet och det blev minst 50% bättre. Den är dock 50% kärvare än vad styrningen på 750:ian är ... men å andra sidan är 750:ians väl framtagen som voymbil för amerikanska änkor med blått hår ... MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder: Hahaha!!! Blått hår! En polare till mig sträckte min snäcka också och det blev faan så mycket bättre, men jag fick samma problem med styrningen - betydligt trögare. Pratade med en polare till farsan i dag, han tyckte att jag skulle testa o göra en framvagns inställning och ev. byta däck. Han har haft verkstad ett bra tag o sa att folk många gånger angriper problemet från fel håll, han var ganska säker på at mitt problem inte låg i snäckan utan i däck o inställning av framvagn. Den som lever får se... |
|
|
Appropå styrväxlar till en E34:a så såg jag häromdagen att en sprillans ny fanns på ebay med ett mycket lågt utropspris på ca 15-1600kr... Det tråkiga var att den var för högerstyrda bilar... // Jögge Länk |
|
|
Går styrningen trögt efter man ansatt styrsnäckan har man justerat för hårt, inge bra alls...... Snäckan ska bara ansättas, inte spännas åt hårt, det är skillnad. Spänner man för hårt kan man knäcka drevet inuti! Oftast räcker det att ansätta en snäcka, otroligt sällan dom är så dåliga att byte är ett måste! ///Magnus |
|
Paap Reeder |
... skall checka upp detta. MVH /// Paap R |
|
Var nyss och tightade till snäckan på min slö-arton, och skillnaden blev enorm, spände även på muttern för rattjusteringen ordentligt hårt (är bara jag som kör bilen och jag har den alltid i samma läge). Men min fråga är hur vet man om man spänt snäckan för hårt? Vill ju inte råka ut för ett pajat drev eller nåt! mvh markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.