AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
712

Värdering 528i -99

Länk

Den här finns på en bilaffär i Sundsvall.
Vad sägs om priset? Hur pass utrustad är den? Samma ägare sen 2001. Svensksåld, sista servicen i serviceboken gjordes runt 4200mil, år 2002(!).

Nåt att ha måntro?

Är sugen på en E39 men måste säga att 523an jag provkörde kändes rappare, -när man tryckte på gaspedalen hände det nåt. Här var det precis som en fördröjning innan kraften kom, -en bra bit upp på varvräknaren..
Fräsch kändes den iaf. Interiört. Utvändigt hade den flertal lagade stenskott på huv och framskärm.. "Blir ju så med allt stensprut på vintervägarna" sa försäljaren..
Kanske de..men på en bil som är såpass ny?! Ömtålig lack?
1) Svindyr
2) Fulaste färgen
3) Horribla fälgar

Har själv svårt o tro att en 523i kändes rappare faktiskt och stenskott får du tyvärr leva med på en bil som inte är splirrans ny.

Jag hade letat vidare om jag varit i dina kläder...
Bara en sådan sak som reg.numret skulle avskräcka mig från o köpa den bilen....
Håller med Rolex på punkt ett helt klart. Jag har haft en 528i 97:a aspensilver med just de fälgarna, funkade tycker jag, men det finns ju snyggare. Detta är bilen för den som värderar lågt mil extremt högt. 169KSEK känns som ett dåligt skämt, högst sannolikt mycket stor prutmån.

Hade egentligen inte tänkt skriva något ikväll, men ...:

-Snygg färg
-Snygga fälgar!
-Hööögt pris tyvärr.
Just färgen i sig eller fälgarna tyckte då inte jag heller det var någe fel på. Tvärtom. "Felet" kan man väl säga är att det är en modefärg..var och varannan bil är ju i den kulören.

Men vad säga om priset då? Vad är rimligt? Tycker efter att ha kollat här på börsen att de ligger rätt högt...

Om bilaffären accepterar 140´ då? Eller vart borde priset ligga?! Hos en bilfirma (dock ej bmw-ÅF) alltså?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bilen är väl i stort basutrustad + skinn men som sagt svensksåld med låga mil. Relativt ont om bilar att jämföra med pga milen men här är ett exempel Länk dock med automat (vilket de flesta ser som ett plus).

Denna bil ligger lite mer rätt i pris och det är väl också strax ovanför detta pris din borde ligga, dvs dryga 130'.

___
//Ulf
Inget M-paket och för dyr. Leta på anser jag...
Kreuzspeiche
Konstiga dimljus.
Bilen ser fin ut men är cirka 60 000:- för dyr. Minst.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Med så låga mil tycker jag nog att den är värd 120-130" om den är riktigt fin. Färgen är ju helt ok men fälgarna är väl kanske ingen hit.Skapligt utrustad, skinn är ju alltid ett plus.
Svensksålt, få ägare , låga mil och fullservad är ju toppen men är ju knappast värt det dom begär. Synd att den inte var faceliftad.
För de pengarna hade jag hellre letat efter en faceliftad 530 med M-pkt som gått runt 10-12" mil.
Kolla in den Topazblå 530 med grått skinn och 10300 mil
på börsen. Svensksåld -01 för 169" oprutat..........
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ja, den är betydligt mer prisvärd och lär bli lättare att sälja om några år.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.