|
|
|
|---|---|
|
undrar hur man kollar oljeniva har varit pa mekartips blir ikke riktigt klok fylla pa under mitten pa trag tills det rinner over var????????? riner over (540 | |
|
Om jag förstått det hela rätt så är "påfyllningspluggen" format som ett rör uppåt i tråget så du får säkert i 3-4 liter innan oljan når upp till hålet och börjar rinna ut. Mvh |
|
|
Här ser du filtret närmast på bild och tråget bakom med röret och hålet nästan mitt i tråget, kanten kanske ligger 5-6 cm över trågbotten Länk Mvh |
|
|
ok jag fyller,eller trycker i olja i holet hur ser jag att det er nog med olja. er det samme po 540 ia 97 tack for svar har lite svart att riktigt forsta |
|
|
Er det sa att jag trycker i olja tar bort pump...... ser om det kommer olja startar fyller pa igen osv har jag uppfattat rett |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk Temperaturen är mycket viktig för rätt nivå, man lossar påfyllningspluggen med motorn och AC igång och efter att växlat genom alla växlarna några ggr. så lossar man påfyllningspluggen och då ska det rinna lite granna olja om nivån är rätt. Kolla länken om den funkar du har en 5HP-24 låda/A5S-440Z Du kan bara köpa olja hos BMW. Esso LT 71141 ///MVH Hasso Länk |
|
tack för det jag har väntat på svar från dej. en fråga varför just dessa oljor . problem med låda prövar att finna fel viss ikke bara gå till verkstad Igen! backen går bra ,veldig svag framåt tills fail prog på chek kon sedan ser man ikke vilken växel på kontrol å den går ikke framått . ps Oljan är alldeles Svart (nästan) i mina ögon. Är det någon mening att pröva med ett nytt filter å olja å isådana fall går dett ikke bra med en biligare olja för test |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det lär knappast räcka med ett oljebyte, du har nog större problem än så. NEJ man kan aldrig hälla i någon annan olja inte ens för test. Du får nämligen inte ut mer än en 3del av oljan resten är i convertern och den får aldrig blandas med annan olja och lådan är konstruerade för just denna olja. I enklaste fall så har du kortis/vatten i anslutningskontakten på lådan som ställer till det. Jag är tyvärr ingen expert på automatlådor tyvärr, nått man borde satsat på idag. Du kan läsa av felminnet på lådan och se vad som kommer fram hos BMW . (som då genast vill byta lådan så klart) ///MVH Hasso Länk |
|
TACKAR för svar då sparar man pengar på det ena Förlorar på det andra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.