AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
465

Lägsta dödstalet på 60 år

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Antalet dödade i vägtrafikolyckor minskade med nästan tio procent under 2004 jämfört med 2003. Det framgår av den nya officiella statistiken om vägtrafikskador.
Totalt omkom 480 personer i vägtrafikolyckor under 2004. Det är den lägsta nivån som har redovisats i den officiella statistiken sedan mitten av 1940-talet.
Antalet svårt skadade i polisrapporterade vägtrafikolyckor uppgick till 4 022 personer förra året. Det är en minskning med nästan 14 procent jämfört med 2003.
En fjärdedel av alla vägtrafikolyckor med dödlig utgång eller svår personskada var singelolyckor med personbil.

-----
Källa: Svensk Åkeritidning

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
kilroy
Tack för infon...alltid trevligt med lite positiv läsning också...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Trevlig läsning!
Kul att se positivt resultat av mitträcken mm.
haimaul
Vågar man hoppas på en höjning av maxfarten på motorväg nu, efter Danmarks lyckade statistik? Kanske inte. Det här är ju trots allt Sverige.

Ni vet väl (det kanske är här jag läst det?) att Sverige har EU:s lägsta toppfart på motorväg. Förutom Cypern...

__
When in this charming car,
this charming man...
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Vad har Cypern då?

I Turkiet (inte EU, men iaf) är det 90 på alla motorvägar, men jag tror inte att det är nån som kör 90 där men ändå.....

Min Bil - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.