|
|
|
|---|---|
| Jaha, så blev man hastigt och lustigt äger till en BMW i helgen. Naturligtvis finns det en del fel men förhoppningsvis inget som inte går att lösa. Min största huvudvärk är torkarna. De fungerar ALLTID i högsta fart, normal och intervall fungerar då och då. Har sökt här på forumet och hoppas att det är ett relä som glappar. Har även läst på amerikanska forum där det sägs att fettet i torkarmotorn kan torka och skapa lustiga fenom på torkarna. Finns det någon vänlig själ som haft samma problem? Jag ska naturligtvis kontrollera reläerna. Säkringarna är som vanligt hela, har även kollat huvudsäkringen under huven och kopplat förbi den utan att nå framgång. | |
| Svar på mitt eget inlägg. Det visade sig att RM var ok, felet låg i en microswitch i torkarmotorn. Den hade helt enkelt gett upp. Funktionen på switchen är att kretsen är sluten tills det att ändläget uppnås vilket bryter strömmen till torkarmotorn. Fungerar inte switchen stoppar torkarna där de vill. Jag gjorde en temporärlösning med en microswitch från Clas Ohlsson. | |
|
Gammal tråd! Var sitter den här switchen? Har liknande symptom på M5:an :( Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.