|
|
|
|---|---|
|
Hej På undersidan av min 320i touring sitter en värmeskjöld, fästena till denna har rostat sönder och skölden sitt mer eller mindre lös med en hel del skrammel som resultat. Har letat en del på forumet men det verkar inte som någon har precis detta problem. Vad göra? | |
|
Antingen kan du skruva fast den igen med lagom stora plåtskruvar i friskt material eller helt fräckt bara ta bort den. Beror lite på vilken det är och vad som finns i närheten. (Tänker på kablar och gummidetaljer.) Jag har själv plockat bort två skramlande värmeplåtar från mitt avgassystem som rostat sönder i svetsarna. |
|
parolof |
ta inte bort den, jag antar det inte är en prydnad;-) |
|
Håller med Parolof, skölden sitter där av en mycket enkel anledning och den ska var kvar. Hade själv "problem" med att min sköld lät för nått år sedan på min fd.325:a men det löste jag genom att sätta en ny skruv med en stor bricka (som en 5-krona ca.) så uppfästningen fördelas. Skulle inte detta fungera på din plåt rekomenderar jag dig att inhandla en ny på BMW. Kan inte vara så dyr tycker jag. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Jag hörde nåt skramlande ljud under bilen igår och upptäckte att plåten lossnat och hängde lite löst. Men det löser man ju om man tar en stor bricka och sen skruvar dit skruven igen. hoppas inte skruven sitter fast rostad bara;) | |
| Precis, tricket med dom stora brickorna fungerade ett tag på min gamla bil. Sen så gick det inte mer och jag körde runt två år utan sköld och det gick bra. Inspekterade ofta så fort jag fick chansen, och inget såg ut att ta skada. I mitt fall så var det en 316 E36 Compact och inte en Touring. Antar att det är samma sköld på hela modellserien. Bensintanken som sitter i närheten är av plast, där av värmeskölden skulle jag tro. Du har en sexa i din Touring, då kanske du behöver skölden ändå då den kanske alstrar högre värme??? Vad vet jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.