|
|
|
|---|---|
|
Vet att detta har skrivits om MASSA gånger förut, Men känner mig så trött på allt att ja bara måste skriva av mig lite! Trodde i min enfald att min bil stog säker igår natt, Va bara i sista sekund ja valde att ta bort stereo fronten. Nu känns det som de va ett bra beslut! (eller man vet ju aldrig) Iaf, Va nere i Ystad igår, och stannade till idag, Hälsade på lite kompisar. Parkerade bilen ganska nära torget i centrum, mellan bilar, och nära alla lägenheter. Äter middag, öl och allt va det innebär, Så bilen blir ståendes längre än det var tänkt! Parkerade runt sju, ska hämta bilen (eller en kompis, som ska köra den) ca halv ett. Sätter mig på passagerar platsen, o funderar lite på hur ovant det känns o sitta där! Sen, efter ca 50 m körning så ser ja en sladd sticka ut, utanför rutan, o tänker, SÅ SKA DET INTE VA!! Då har dom plockat me sig speglarna :(:(!! Blev rätt chockad, Och grejen e att fästplattorna sitter kvar, det är nog så att dom inte va orginal, Annars har ja hört att plattorna går sönder? iaf.. tråkigt som faan!! Nu är ju då frågan, Är det billigare o försöka hitta ett par nya o lacka dom? Eller kan de va värt o blanda in försäkringsbolaget? NU vet ja ju inte va det va för märke på dessa, va ger dom mig för några? Vad ska jag göra :(? " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk | |
|
Fan va trist,jävla tjuvar kan inte skilja på mitt eller ditt.Skulle vara skottpengar på dom..Om du blandar in försäkringsbolaget får du bet självrisken.Jag hade nog försökt hitta några andra.. hjorten |
|
ErikNilsson |
Man kan på bilderna in din profil se att speglarna inte var original M3 speglar, helt rätt. Däremot så är även original konstruerade på samma sätt, dvs att fästplattan sitter kvar om man skulle knäcka av spegeln. En naiv konstruktion som nog BMW har ångrat då man ser på nyare speglar. Att få tag i begagnade speglar utan fästplatta blir svårt och skulle du väl lyckats så är det med all sannolikhet stöldgods det rör sig om. Det blir nog billigast om du köper ett par kopior av M3 speglarna, får dem lackade och monterar. Du kan förstås kolla upp vad försäkringen skulle ta i självrisk för detta men minskad bonus samt en saftig självrisk kan vänta. Detta är fortfarande vanligt men jag är samtidigt lite förvånad då jag trodde att alla 18-åringar i Skåne antingen redan har stulit sig ett par original eller köpt ett par piratkopior med fästplatta. Hoppas att allt löser sig för dig! Meddela gärna utkomsten. /Erik |
|
Speglarna är konstruerade så för att vara "trafiksäkra".Om man nu skulle råka köra på en människa med speglarna, så "lossnar" dessa hyfsat lätt o människan i fråga klarar sig med blåmärken eller liknande... |
|
|
Suck suck suck.. :( Nån som vet nått bra ställe man kan köpa nya speglar då? Har kört på ett djur nyligen me, Front gallret intryckt, sprickor i lacken, o kondensorn sönder.. önskar man kunnde tatt allt på samma självrisk.. men det går väl inte =( ?? " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Fan så surt att man inte får ha grejerna ifred. Det finns M3-orginal speglar till Coupe inne på powerbörsen för 1900:-, kom just in |
|
|
Du kan ju alltid prova med att hävda att djuret du körde på klövs, och vardera kroppshalva tog med sig varsin spegel i krocken. kan funka :-) Hur hög är din självrisk? Orginalspeglar ligger på runt 6000.- paret. Köper du beggat så se till att det är med fästplattor, annars kommer dom med 100% säkerhet från nån som råkat ut för samma sak som dig. /Johan |
|
parolof |
Gör dom "stöldsäkra" men då kanske dom bara bryter sönder dem istället.... Länk |
| Ja fy fan va trött man blir när man hör sånt här.. varför kan inte folk (Idioter) låta andras grejer vara.. man får ju inte ha ett skit ifred. | |
|
Hittade en sida nu. www.m3mirrors.com Verkar vara okej grejor, till ett riktigt bra pris. Va tror ni? Kan ju tillägga att ja gärna köpt orginal, men det är väldigt mycket denna månaden, så det blir nog svårt, och köra runt me speglar, det funkar bara inte =/ " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Det får nog bli en beställning från dom idag. Säkert att ingen här köpt nått från www.m3mirrors.com ? Eller som har hört nått? " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Skumm annons ! Länk |
|
| Inte första gången M3 speglar försvinner i Ystad. Läste någon om en kille som blev av med sina i somras. Ungefär på samma ställe som du... Ett fall för Wallander ;) | |
| Själv har man lyckats blvit av med en spegel och fått en framblinkers samt ett dimljus förstört på m3an! Klart fall av djävelskap enligt mig. varför annars ge sig på en av varje? :( | |
|
aaaa är less på alla som gör sånt!!!!!!!!!! jag är ute efter en e46 och glad blev jag när jag såg den härLänk titta in på den men säljaren är sjuk han vill inte ge rätt reg nr varför gör dom så!!!!!! den är krokad vad tycker ni ha en bra dag!! mvh fox |
|
|
På tyska ebay kan man hitta justa kopior för typ inga pengar, billigaste kostar 11euro + frakt + adaptor plattor paret... |
|
|
Har bott i Ystad och stått parkerad där ofta med min gammla 325:a med m3 speglar aldrig hänt mig.. dock kan jag ha lite koll känner mycket folk i ystad området vilken färg på speglarna ? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.