AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.107

Säkraste sättet att köpa alpina/M5?

HV-71
Tänker så småningom byta upp mig till drömbilen och funderar på var och hur det är säkrast att köpa den.Efter att ha varit aktiv och läst en del inlägg på denna sida har jag fått för mig att VI som läser och skriver är ärliga vad gäller bilar, och är eniga vad gäller slödder som försöker kränga skruvade bilar.
Min fråga är om ni tror att de bilar som finns tillsalu här på sidan säljs av autopowermedlemmar och därmed är säkra att köpa??
Vore intressant att höra era funderingar om detta.

Det är känslan inte farten!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det finns flera dokumenterade rötägg här på forumet som med största sannolikhet skruvat mätare. Men alla som annonserar på powerbörsen är inte forumanvändare så jag skulle kolla upp bilen lika mkt för det, om det inte är nån som är erkänt sjukligt noggrann. Det kan ju va så att säljaren missat nån detalj om historiken etc.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
HV-71: Inget är säkrare än något annat, det finns inga genvägar utan en grundligt genomgång av bilen är ett måste. Oavsett om du köper bilen i tyskland, på autopower eller av en auktoriserad bmw-handlare. Folk som annonserar på blocket annonserar även på autopower. Det är alltså inte så att alla bilar som säljs i powerbörsen är ärliga.

Det bästa är att titta på så många bilar du kan, läsa på mycket och ta hjälp av folk på forumet. När det gäller M och Alpina bilar sä är många exemplar kända här. Generellt sätt så får du vara mer på din vakt när det gäller bilar i det nedre prissegmentet. Skicket kan variera stort där. TA din tid och hitta rätt bil. Oavsett om det är på firma eller av privatperson.

Lycka till!

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
På detta forumet finns hyfsat stor skara användare. Rent teoretiskt är chansen att alla skulle vara "hedersknyfflar" minimal...

När det gäller sånna bilar måste man granska dom med lupp. Dom som köper en M/Alpina bil ny gör det sällan för att ha den i garaget, något som senare ägare ibland får betala dyrt för.

Sjöberg
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
"Stephan"

Kul att följa din B10-renovering på länken!
Gott att man känner att men inte är ensam om att vara insnöad på renovering till nyskick...

Nicke
HV-71
Tack för svaren. Skall naturligtvis kolla upp bilen ordäntligt var jag än köper den, men det känns bra att kunna bolla mot er andra här på nätet om ev objekt som kan vara intressant.

Det är känslan inte farten!
HV-71; Det går ju söka efter vad, personen som säljer har skrivit om sitt fordon och andra detaljer, som kan ge en bild hur bilen är skött, så visst är det lite enklare att köpa av en "forumkändis", dessa två M5-95 hade jag varit intresserad av att kika närmare på, om jag vore ute efter en fin M5 E34... Länk Länk

Den första är knappast till salu, men den andra går det nog att få köpa, med lite övertalning?

Mvh Stephan

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nicke:
Tack!

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Tycker att det är lite löjligt med allt snack om "forumkändisar", dessa människor kan ju ha blivit blåsta av tidigare ägaren utan o veta om det och automatiskt så blir ju då nästa ägare (du) också blåst. Då spelar det ingen roll hur många gånger i veckan som "forumkändisen" tvättat sin bil eller hur ofta han servat den. Bilen är ju ändå skruvad / krockad / omlackad / måndagsexemplar osv.
Vad jag menar är att är en bil begagnad så kan man egentligen inte lita på någon, vare sig det är någon man känner eller en seriös bilhandlare. Köp en helt ny bil är mitt råd om du vill ha en bil som är splirrans ny om du inte vill riskera o bli blåst, du blir däremot skinnad på en hel del extra stålar istället.
mvh.
Visa användare
80
Emil D
BMW M5 Limo -95
BMW 330Xi -06
Mercedes E500T 4matic -04
Känns som om det generellet vore säkrare att köpa av en forum-medlem. Viss historik på bil och ägare innan köp är bättre än ingen alls enl min åsikt.

Stephan735i, helt riktigt att den silverfärgade 95an inte är till salu ;-)

Hils
Emil
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kan tipsa om denna M5:a som jag sålde för två månader sedan.
Länk
Varför den är till salu så snart igen vet jag inte men den var riktigt fin då jag ägde den iallafall.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.