AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
895

KAN DET VARA BENSINPUMPEN ?

HAR NYLIGEN INHANDLAT EN BMW 320IK EN 87A.DEN GÅR BARA PÅ 5 CYLINDRAR.HAR HÄNT VID NÅT ENSTAKA TILLFÄLLE ATT DEN HAR GÅTT PÅ ALLA 6.KILLEN JAG KÖPTE BILEN AV SA ATT DET ÄR BENSINPUMPEN.ATT DEN INTE LEVERERAR TILLRÄCKLIGT MED TRYCK.SÅ NU UNDRAR JAG OM DET KAN VARA SÅ ?ELLER VART SKA JAG BÖRJA FELSÖKA.TOMGÅNGEN ÄR OKEJ.VIPPARMARNA ÄR NYLIGEN BYTTA.LUKTAR LITE SOPPA GÖR DEN MED.TACKSAM FÖR ALLA FÖRSLAG
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Nej då blir bilen slö/orkeslös.

Kolla först vilken cylinder den inte går på, kolla sedan tänkabel, stift, ta komp prov.
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Kolla även tändspole.

Carl
Tackar o bugar för så snabba svar.bilen är slö/orkeslös.får kolla tändkablar stift .tändspole.fler tips?
Har nu kollat tändkablarna .alla har gnista.bilen går otroligt slött.tändspolen är okej.förra ägaren har gjort ett komprov .allt var som det skulle.kan det vara spridarna?hur kollar man upp ifall det är spridarna?även tomgången har sjunkit till 500 från o vara normal.nån som har fler förslag???????
svintoleffe
Det kan vaar spridaren, har du lokaliserat vilken cylinder det är som inte funkar, det gör man genom att ta på sig en rejäl handske, oså när motorn går, så drar man av tändhatten, den cylinder där du inte här någon skilland på att motorvarvtalet sjunker, dn cylinder funkar inte. Då kan du ta o känna på spiridaren, lägg et finger på den, elelr ta en skruvmejsel, o lyssna mot du ska höra ett tickande ljud ifrån den.

Kolla även så inte sladden har lossnat.

Länk Bimmern
MVH Leffe
tackar.var nere i garaget o kollade drog ur tändhattarna en o en.hände ingenting när jag drog ur 2ans o 4ans tändkablar.kan man rengöra spridarna på nåt sätt.eller är det bara o köpa nya?
bytte spridare 2 och 4.läget är detsamma.man kan dra ur tändkabel 2 o 4 utan att det händer något.vart ligger felet?tomgången blir bara sämre o sämre.bilen är kraftlös.testade toppfarten kom upp i 70kmh tråkigt o bli omkörd av eu mopeder.hjälp önskar snarast
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Hur var stiften på 2 och 4? Blöta = soppa går fram, ingen eller dålig gnista. Har du mätt kablarna, kanske gnistan är otillräcklig?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
STIFTEN ÄR BLÖTA AV SOPPA.GNISTAN ÄR BRA.ÄVEN TÄNDKABLARNA ÄR OKEJ.KOM GÄRNA MED FLER FÖRSLAG.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Gör ett komptest o stäng av caps lock...

_______
/Chrille
motorn är komptestad.allt är okej
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Lyft på ventilkåpan och kolla så att alla vipparmar rör sig som dom ska.Kika extra noga på 2:an och 4:ans vippor.
Det kan även vara en igenkorkad kat.även om det verkar långsökt med tanke på att det bara är 2 cyl. som strular.
Man det yttrar sig i just de symtomen du beskriver.
kollade lite i motorrummet.det fattas en kabelhärva till tändningens styrenhet(bosch).killen jag köpte bilen av har bytt motor i den men verkar ha glömt bort den totalt.vart ska den gå till från styrenheten?är lite av en nybörjare vad gäller bilmeckandet.
Har du kollat hur kontaktytorna inne i fördelarlocket ser ut?
har testat 3 olika fördelarlock.ingen skillnad.
nån som är intresserad av en 320ik 87a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.