|
|
|
|---|---|
|
hej Om drivaxeln på en bil är sliten eller behöver bytas, hur kan man se/märka/Höra det??? Vad kan det kosta att byta en drivaxel på en bmw 320i (2000) Själva axeln är inte så dyr, men vad kan det kosta att byta den. Vad gör en drivaxel på en bil, är det farligt att köra med en slilten drivaxel ??? Någon kunnig ?? | |
|
men drivaxeln har väll inte något med växeln / växellådan att göra. eller ??? Nää vad okunnig man är !!! hjälp tack |
|
|
det är så att det hörs ett bonk/bas ljud när jag lägger i ettan och ibland tvåan: Några tipps vad det kan vara ?? |
|
|
Troligt vis har du glapp i nån/några bussningar i bakvagnen. En lätt sliten drivaxel hörs som ett malande ljud bakifrån när bilen rullar,men kan lika bra vara ett slitet hjulager. Är den riktigt sliten knäpper/klonkar den. Att byta drivaxel tar 10 min för en van mek, men det är nog inte ditt problem. |
|
| Kommer ljudet mitt under bilen kan det vara stödlagret till kardanen. | |
|
hej och tack läste på en del gamla inlägg, att på 320 modellerna så ska det låta lite grann när man lägger i ettan och tvåan. när jag köpte bilen , lät de undersöka den(jag var närvarande) och inga fel fanns på bilen, bilen har gott smärtfritt sedan dess. nää jag kanske inbillar mig i att det är något klonkljud trots allt, det ska låta på raka sexor när man lägger i ettan och tvåan: har inga ljud när jag kör, när jag lägger i trean fyra eller femman, bilen går stadigt. tack ! |
|
| men skulle det vara glapp i någon bussning i bakvagnen, ÄR DETTA FARLIGT ???? | |
| Nej, bara iriterande. | |
|
har samma fel på min klonkar då du lägger ine en växel eller gungar bilen. men har ochs en glappande backaxel . men om en bussning är dåligt så får du väll sämre väghållning? bmw is the way of power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.