|
|
|
|---|---|
|
Är intresserad av en 540 men det vete f-n om man törs köpa. Det verkar ju som om alla BMW racklar ngt kopiöst, se bara alla trådar om nya E60 rackel. Även E38 som borde vara en kvalitetsbil racklar. Har i forntiden ägt en 320i -77 och visst, kul och köra men 8 år gammal fyllde den 3 sidor med fel i ett M-test. Är BMW värre än Alfa Romeo? Törs man köpa en 540 E39? | |
|
Racklar? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| racklar, krabbar, krånglar, strular etc | |
|
Racklar, krabbar, krånglar, strula? Inte mer än någon annan bil. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Roger B, ja nog törs du köpa. Se upp med oljepumpsbultarna annars kan det bli dyrt, ABS-sensorer går på löpande band. Kollaäven rosten, tyvärr så verkar E39 rosta en hel del. | |
|
Självklart så kan man gå bilden att BMW är en problembil om man läser här på forumet. Dels är det få som rapporterar att "bilen funkar idag också..." och dels är det inte direkt rätt plats att ta upp eventuella problem med Saab, Volvo, etc. ___ //Ulf |
|
| Det du vill höra är nog att det är en bra bil men det verkar som om en del bara vill tjafsa. Själv kan jag säga att 540 e34 känns kassaskåpsäker förutom en del smårackel som man får räkna med på en gammal bil. Det är dock det som gör livet värt att leva. Meka, fixa och byta delar är väl en del av vår hobby? | |
| Då detta är ett forum man ofta vänder sig för hjälp är det naturligt att du läser mer om folk med problem med sina BMW här. Du hittar många topics om hur automatlådan ZFHP30 strular, men knappt ett enda om hur "underbart min ZFHp30 fungerar" trots att majoriteten av lådorna fungerar finfint. | |
|
Trodde rackla var en gångbart ord tydligen är det bara bondska. Vörre våur he om jä skö lär jä nan adder dialekt jenna. mh Länk |
|
| Min lilla 330 håller högre kvalite än vår tre gånger så dyra Mercedes. | |
| Mattias, hehe, det verkar bara vara här uppe som det racklar. | |
kilroy |
Trådskaparen verkar (som väntat) måttligt intresserad av att följa upp tråden....Här nere i Skåne tillhör det allmänbildningen att åtminstone tacka för dom svar man fått...om man är seriös vill säga...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
|
kilroy: Du känner väl till myten om buttra norlläningar. jaken: Skönt att nån förstår. mh Länk |
|
| Nja, efter de tre första svaren så tänkte jag : Det är inte förvånande att det är BMW:ar som blir nyckelrepade. Övriga tackar jag för men nu, efter att jag provat nya 320 diesel är jag såld. Sparar ett tag till och köper en sån! | |
|
"ja, efter de tre första svaren så tänkte jag : Det är inte förvånande att det är BMW:ar som blir nyckelrepade." ???? |
|
| Trådskaparen är en riktigt lustig prick, han kanske ska ut och repa lite BMW nu när han har fått så fina svar, aha så det är därför BMW repas, vad bra nu vet jag. Alla som har varit inne här på forumet och blivit "avvisade" hämnas alltså genom att repa lite BMW-bilar, vad smart att jag inte tänkte på det. Till råga på allt gör killen en helomvändning och ska köpa en 320 diesel, ska man gråta eller skratta !? | |
|
Dom 3 första svaren var identiska med Olofs svar till nån moderator kom och tog bort dom. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
BMW har väl ställt till en och annan skaplig blunder med kvalitéten de med, säg den biltillverkare som inte har det. Men generellt sett har väl BMW i många år stått just för en mycket hög kvalitet vilket även visat sig både på bilpriset och resultaten i div. tester. Att man sen ändå ibland kan bli redigt besviken på kvalitéten när man råkar hamna i en E34 som levt ett hårt liv och inte känns mycked gedignare än en gammal Sierra är ju tråkigt. Men ingen bil överlever hur mycket pisk eller vanvård som helst, inte ens en BMW. En välskött gammal BMW är då bättre på att förmedla rätt kvalitetskänsla. Dr Tinnitus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.