|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt min första E-28. En M535 med endast 7200 mil på mätarn. Arktisblå skönhet med cremefärgat skinn i närapå nyskick. Trodde aldrig att en 20 år gammal bil kunde vara så sjukt roligt att köra. Att ligga på motorvägen i 140 peta ner till trean och höra motorn vråla. Det är riktig lycka. Om man jämför körglädje med tex en Volvo Turbo från -85 så kan man ju lätt säga att det var stoor skillnad i klass redan då. Om nån vet nån som kränger några schyssta 17" bbs split eller rondell mod 58 så får ni gärna höra av er. Tills dess sommarglider jag på dom grymt fula TRX fälgarna.......= ) | |
|
Grattis till en fin bil!! ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Grattis till en äkta klenod! Länk Mvh Tjäder |
|
|
Tack grabbar! Tyvärr till säkert en del originalentusiasters förtret så tänker jag montera vita blinker runt om då jag tycker den ser fräschare ut så. Finns det nån annanstans än hos Kinnby's det går att beställa? Där är dom ju slut och han svarar tyvärrr inte på mail om när dom är i lager igen. |
|
|
Vita blinkers är en av dom få saker som kan få en M535 att bli snyggare. Kör på om du hittar blinkerserna! ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Spara originaldelarna och bjud på bilder! | |
|
Stort grattis och välkommen i klubben. Försök hitta BBS split, snyggare kan det inte bli. Misstänker att det var den som var till salu här på börsen, vad fick du loss den för. Han begärde 50000:- för den eller? Själv har jag fått nys på en M535 till, en 86:a helt rostfri(enligt ägaren...)med 18000 mil på mätaren. Den ska vara alpinvit med blå inredning. Kanske inte världens roligaste kombination men om bilen är riktigt fräsch så kanske jag slår till. " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
|
C. Svensson Jo det var den som var till salu för 50k. Dyr var den men några 50k betalade jag inte riktigt i alla fall.......= ) Spannet på priser på M535 går ju från runt 15-50 och jag tyckte att den nog var värd en del med sånt fint skick, få ägare och milen. Att ac'n funkar fortfarande är ju också skönt. . Tiden får väl visa om det var en bra eller dålig affär. Alpinvitt är ju supersnyggt även om blå inredning kanske inte låter helt klockrent. Vad ska du ha ytterligare en till om man får undra? Vad begär han för den? Jaken Bilder kommer i galleriet framåt helgen när jag får putsa upp den ordentligt. Självklart så sparar jag allt original så jag kan återställa den enkelt i framtiden. |
|
|
>>Wadstedt Det är säkert en sjysst affär, en M535 med 7000 mil växer ju inte på träd...:) Min egna har rostiga framskärmar + buckliga högerdörrar. Om jag köper den andra så kommer jag att sälja min nuvarande. Visst är alpinvit helt okej men jag är förtjust i min royalblå.. Han begärde 24000:- för den i annonsen och det är samma ägare sen 1995. Jag glömde fråga efter utrustning men inredningen skulle tydligen vara felfri. Kolla gärna länken nedan för att se min nuvarande bil. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Din bil ser fräsch ut, ljus inredning ska det vara......= ) 24k för en fin M535 måste väl vara ett bra pris om den är i hyfsat skick. Eftersom samma kille haft den i 10 år måste han ju verkligen gilla den och har förhoppningsvis tagit hand om den därefter. 18000 mil är väl inte så blodigt för modellen heller. Finns ju en del som gått runt 30k mil. sw |
|
Paap Reeder |
.. se upp med att du får rätt Et på fälgarna. Mina fick jag till slut dit med 3 mm spacers. MVH /// Paap R |
|
Wadstedt: Det finns sånna som har gått 60000mil också :) 19000 eller 30000 spelar nog inte så stor roll. Vid båda dom miltalen brukar man behöva göra en hel del med bilen för att få den i toppskick. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Grattis! Jag känner till en gammal E28 M535 i fint skick, komplett med BBS-krysseker, Alpinvit exteriör och svart sportskinn, rollo och taklucka osv. Ägaren har dock inte kört den på nästan 5 år utan den står bara utanför en verkstad och blir mossig, men är fortfarande ROSTFRI så när som en bubbla på bakluckan... snacka om att vilja rädda :( |
|
|
Neeej, sånt får inte ske!!! Fan, får ont i magen när jag hör sånt.... Min M535i: Länk Mvh Tjäder |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Wadstedt: Välkommen i "träsket", E28 är som sagt väldigt roliga bilar. En välvårdad M535 lär inte sjunka i pris framöver. E38B12: Du har rätt, en sån bil måste bara räddas! Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Grattis!!! Min M5 E34: Länk |
|
|
>>E38B12 Den bilen låter ju lite spännande, du skulle inte vilja förmedla kontakt? Ser att du bor i Skåne, själv bor jag i Helsingborg så det borde ju vara i närheten...:) " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Här är en länk till den vita som jag är lite spekulant på. Länk " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
C. Svensson, Jag kan åka förbi någon dag, står mest en massa jänkare på gården och ibland ser man en M5 E34 med 520-emblem, har dock aldrig sett en levande själ vid byggnaden. Men jag skall kolla åt dig! Sista registrering på bilen var enl. skyltarna som sagt år 2000. MVH, E38B12 |
|
| Länken funkade tyvärr inte för mig...... | |
|
>>E38B12 Var i Skåne står bilen? >>Wadstedt79 Testa den nya länken Länk " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.