AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.096

Byggsats högtalare Z3 - någon som vet vad detta är?

ZM
3
ZMMM
Z3M Roadster -97
Hej,
jag har en M Roadster importerad från Tyskland.
I dörrarna sitter vad som verkar vara en byggsats där man bygger om dörrsidorna med högtalarlåda för 4(!!) st 6.5" högtalare i rad på varje sida. Från baksida dörr ända fram.

Bygget på min bil är riktigt risigt gjort och jag håller på att snygga till det nu. Är det någon som känner till fabrikatet på denna byggsats och var man kan hitta grejer som behövs?

PS. Ingen som har ett par nya dörrsidor att sälja? DS.

Tack på förhand
Thomas
Robsarve
Det finns några olika firmor i tyskland som gör detta. Störst är Jenhert sound design. Har tappat länken till deras sida, så du får googla lite..

tycker Erik
ZM
3
ZMMM
Z3M Roadster -97
Tack Erik!
Jag googlade direkt in på www.jehnert.de
Det är precis den jag har - står faktiskt tom Jehnert på högtalarna.

Nu måste jag ändå fråga vidare - är det nån som är duktig på sånt här i Stockholmsområdet som vill hjälpa mig att sätta ihop det där lite snyggare?
Allt är demonterat inklusive silikonfogar borta, men det måste som sagt ihop igen också.
Robsarve
Prova att skicka ett meddelande till Jensclaudius här på forumet.

Om han inte hinner så vet han säkert någon annan...

tycker Erik
Låter det något bra då? Blev lite sugen på den lilla modellen. Fast blev skeptisk igen när jag såg databladet. 2 Ohm impendans, inte snällt mot en stackars radio/cd. Krävs ett slutsteg modell bättre för att fixa den impendansen. Har dock ett PG steg liggandes som hade klarat detta med bravur.

Fredrik M
Robsarve
De brukar kosta en hel del, jag hade nog valt att få en panel gjord till mig i Sverige för ungefär samma pengar. Då kan man ju välja vad man skall ha för element.

PG-slutsteg skall inte ligga och vila, de skall användas! :-)

tycker Erik
ZM
3
ZMMM
Z3M Roadster -97
Grabbar,
jag skulle behöva er hjälp igen. I dagarna har jag börjat montera ihop "skiten". Det är inte det lättaste när de skruvhål som finns säkert är fel och man har dessutom skurit sönder halva orignaldörrsidan och förlorat stadga.

är det någon av er som har en manual liggandes till Jehnerts dörrsats med 4 högtalare?

Länk.
Länk

Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.