AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.459

Fyrhjulsdrift + viscokoppling = enhjulsdrift?!

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Länk

" Men är det rimligt att två personer ska kunna hålla emot bilen om man hissar upp framhjulen och gasar fullt med 170-hästarsmotorn?
– Ja, om garagegolvet är lite skrovligt och domkraftens hjul dåligt smorda, ja då borde det räcka..."

:)
Ja, det är väl därför vi kör BMW:)

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
I princip ALLA fyrhjulsdrivna bilar med viscokoppling är värdelösa, Volvo fick också på pälsen innan de bytte till Haldex.

Mvh
Påminner lite om Freelanderns vinteregenskaper. Uppförsbacke = hjulspinn ner i diket frenetiskt gansande så tar den sig upp och om och om igen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Haha!
Made my day!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
"Ja, om garagegolvet är lite skrovligt och domkraftens hjul dåligt smorda, ja då borde det räcka" Haha!!!!!!!!

Jävla pucko.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
heltsonika:
ballt foto:-)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
hehe.. hade lite att göra..
Den här gnällartiklen ( och många andra med den) bottnar i samma sak:

Ta reda på vad du köper innan du köper det, kom inte och gnäll senare om du inte kollat först

Om man i exemplet är sugen på en 4 hjulsdriven bil och skall lägga 200-300 000:- på det nog f_n ser man tlll att läsa på om olika sorters 4WD och resp. systems för och nackdelar liksom hur man skall använda bilen och väler 4Wd system efter det
PULS på SVT är fullt med stollar som inte "läst det finstilita" eller kolla vad man köpt innan man köpt och jag må vara cynisk och hjärtlös men jag saknar helt medlidande med dom

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag instämmer helt! Men jag gillar kommentaren från Hyundai!
Att man ska behöva gå till grund och botten innan man köper en produkt av ett världskänt företag för 2-300 tusen kr ser inte jag som en självklarhet.

Kanske hos jörker på bakgårn i tornelilla??!
Men inte hos en stor bilförsäljare.

Bilen måste väll uppfylla sina krav annars är den ju "trasig"
och är den det ska man väll inte få ett sketet bud, dom bör ju återta bilen på direkten be om ursäkt och ge han en ny!

Eller?
Är det Svema Bil i Karlstad måntro?
Gasar-Magnus: Du menade plus va. Hålle rmed om att det ofta är ett gnällande i efterhand.

Är man snål och köper en skitbil från Korea får man stå sitt kast.

mh Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Om man verkligen behöver dra tunga släp på dåligt underlag så köper man varken KIA, Hyondai eller BMW.

Då köper man en Land/Range Rover, Jeep, eller Suzuki Grand Vitara tex som har riktig 4WD och LÅGVÄXEL
mattias h:

"Är man snål och köper en skitbil från Korea får man stå sitt kast."

Vem vet, de som köper koreanska bilar kanske inte har råd med nya X5:or? Bara en tanke ...
Jabbal: Nä så då kan man köpa en toyota honda eller subaru istället. Syftade inte på BMW.

Dessutom behöver man inte köpa den absolut fulaste bilen som finns. Håller inte med dom som säger att den är billig. Dom går nästan inte att sälja sen man får i princip ge bort skiten.

mh Länk
Hur kommer det sig att den populäraste SUV:en är omöjlig att sälja som begagnad? Men säger du så litar jag på dig ...

Tycker inte att man är fel ute om man köper en sådan, bara man vet vad man köper, här har köparen uppenbarligen inte kollat upp det ordentligt innan. Vill man ha en jeep med autonat och V6 till ett lågt prist är dne säkert ett bra val, även om den är ful.
Vet bara hur det är här uppe kalla som is hos bilhandlarna. Å andra sidan han för ju köpa vad han vill men grina inte ut i tidningen då sen.

mh Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.