|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Hej! Fick en avlysning av motorrummet idag efter 4 veckors körning med spårmedel i AC-systemet (+fyllning). De hittar ingenting. Kylan är borta och de ser att trycket är för lågt varför det måste ha läckt ut. Segerlöfs i Gbg gör jobbet och de är mycket proffessionella - fast lite knepigt att de inte hittar spårmedlet. Vad har ni för erfarenheter? Mvh LArs |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
tex kondensorn är ju väldigt inbyggd på E39 och det kan vara svårt att hitta läckan utan att plocka bort fronten på bilen. Det kan ju även vara evaporatorn som läcker inne i värmepaketet, men har det läckt ut på 4 veckor så är det en rätt "kraftig" läcka och den bör man nog hitta. Man kan ju leta läcka med gassökare också. ///MVH Hasso Länk |
|
Hade liknande problem på min bil, AC-firman kunde inte hitta nån läcka och drog då slutsatsen att det "måste" vara evaporatorn, vilken de ville byta för strax under 16000kr. "Tack och hej" tyckte jag och åkte till en annan verkstad som lyckades hitta läckan i kondensorn och jag kom undan väldigt mycket billigare. Se till att de VET vad felet är innan de går igång och byter saker alltså. /Micke |
|
| Skulle de ha 16 lök?! Sanslös timpenning... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får riva "hela" bilen :) instrumentbräda mm har jag för mig så det är några timmars jobb. ///MVH Hasso Länk |
|
Jo det är ju sant, hmm tror jag ska söka till en kylfirma! =) Mvh |
|
|
Glöm det, man tjänar inte nå speciellt bra, bättre att bli elare :) //Simon |
|
|
Hej! Haft liknande problem, om du kollar på bifogade länk kan du se hur det se ut under instrumentbrädan. (Beroende på vilken klima du har har evaporen olika utförande - i menyraden kan du "backa" och slå in ditt chassienummer så blir det "rätt" utförande) I mitt fall läckte oringarna(3,4,5,6) på båda sidor om expansionsventilen samt vid anslutningarna (7) vid torpedväggen (i motorrummet) Exp-ventilen kommer man ganska lätt åt under instrumentbrädan (fotutrymmet hö sida) Länk eller Länk mvh/Saij |
|
Rosebuddy |
Grymt! TAck för det. ANtar att det var krångligt att komma åt dessa O-ringar?!! /LArs |
|
Hej! Jo, just då önskar man att man inte vore "fullvuxen". Lycka till ;-) SAij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.