|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en omgång 18" breyton-replikor och tycker bilen går tyngre med dem på. Hade 17" original parallelleker tidigare , så större fälgar bör väl oftast väga mer..... Funderar om replika-fälgar är gjorda av tyngre material (och billigare ,,,,därav priset) eller om det bara är centrifugalkraften( eller vad det nu kallas ;) som spelar mig ett spratt, tynre och större som ska rulla framåt helt enkelt..... Nån som vet eller tror ? | |
|
Billigare fälgar kan vara simplare gjutna, inte lika optimerade och därför väga mer. Orginalfälgar är ju utvecklade för att funka på just den bilen, och det ligger ofta mycket mer arbete bakom dom. Det är i alla fall uppfattningen jag har fått av dom fälgarna jag har haft att göra med. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
cane |
Finns klart skillnader på orginal och replika, billigare gjutningsprocesser ger sämre hållfasthet som måste kompenseras med tjockare gods. Dessutom är väl många av BMWs orginal fälgar smidda? Då blir det stor skillnad mot en gjuten ditto. |
|
Joo, jag antar att ett byte mellan 17 och 18 tum normalt inte ska märkas annat än att det blir lite stötigare Om man nu har samma kvalla på fälgarna vill säga...... |
|
|
Jag vägde mina fälgar i våras: Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.