|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem nyligen med att mina mätare blir som galna ibland. Endera funkar inget eller så funkar tankmätare och tempmätare men inte varv. el. hastighetsmätaren.Eller så kan nålarna slå alldeles hysteriskt. Så helt plötsligt så funkar det helt normalt. Men ibland får lossa batteriklamman en halvtimme för att det ska fungera.Har pratat med BMW verkstad som trodde att det var kretskortet på baksidan på mätarpanelen som var problemet,men det kostade ca 4000:- vilket jag tycker är dyrt. Finns det något sätt att reparera kretskortet? Har även problem med att trippmätare och Km-mätarens text försvinner när det blir varmt i bilen. Vad kan der vara för fel? Tacksam om någon som lyckats lösa liknande problem kan höra av sej. MVH Janp | |
|
Hej och välkommen till forumet! Några kondensatorer för 50 kr, samt någon som löder ihop det åt dig för cirkus 100 kr är vad som brukar behövas när mätarna får frispel. Kolla här: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Hej! Hade exakt samma problem på min 525tds -94. Provade att byta kondensatorerna, men tyvärr hjälpte det inte. Var tvungen att slanta upp 5000kr på BMW för nytt kretskort. Men det kan ju vara värt ett försök. Tyvärr blev mätarställningen 0 km efter byte av kretskort. Skulle hellre haft kvar orig km, men allt var ju dokumenterat, och nu är den såld, så det gick bra ändå, men man blir ju alltid lite misstänksam som köpare när mätaren är bytt. BMW sa altt de inte kunde ställa in samma mätarställning som innan. /Gustaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.