|
|
|
|---|---|
|
Har kollat idag två stycken e36:or, den första en 318 den gick faktiskt fint, den var härligt men en som liten motor som ändå ger körgledje men bilen var hemsk, mycket rost. Alltså när jag säger mycket rost menar jag alla dorran + bagage och motorhuven var fullt med rost uhhhhhh, sen kollade jag en 316 som var lite bättre med rosten men det gick inte alls bra tyckte jag, när man trampade på gaspedalen verkade som kopplingen var sliten den ville bara inte, sen killen som ägde bilen visste inte ens att kamremmet måste bytas och rutan var sprucken, nej du inget vackert synd... Så jag undrar ska man inte förväntad sig så mycket på en e36 som kostar runt 25k 30k ? visst om man ville ha en av dem 6 modeller men jag tycker att en 92 318 eller 316 för 30.000 borde inte vara så hemskt rostig. Eller ska dem vara så på det priset? MVH Mauricio | |
|
Hittade ett par i Dalarna men du kansker redan har kollat på dem. Länk Länk Länk 316-318 är ju billiga att äga men se upp de som har kört med "budjetolja"! Motorerna i 316-318 E36 brukar börja ticka väldigt lätt om man inte har skött om motorn. Du borde kunna hitta en E36:a som inte är rostig. MVH |
|
| Försök att hitta en billig Compact med M43 motorn med kamkedja och utan inbyggd marackasorkester under ventilkåpan. 94 är första årsmodell och du borde med lite prut få loss en sådan till rätta pengar. Kul bil och billig att äga med väldigt lite fel och rost. Vill du inte ha en Compact så skulle jag satsa på M42 motorn i 318iS om du nu kan hitta någon vettig till rätt pengar, vilket jag betvivlar. | |
|
Jag skaffade en E36 318i 4D -94 i söndags. 16k mil. Privat köp där ägaren begärde 37k och jag köpte den för 34k. Skicket är maskinellt toppen, oljebyten verkar ha utförts vart 2000e mil iaf. Hel klädsel i tyg, minimalt utrustad. Importerad -96, har övermålad rost i 3 skärmkanter ung. 3cm stora blemmor, insida kant baklucka övermålad rost. Även rostangrepp på en av dörrarna. Jag gillade inte heller tanken på att behöva acceptera rost öht. Men priserna är förhållandevis höga på e36orna. |
|
|
En 94 med så mycket rost? 16k mil? låter väl lite för så mycket rost!! men kanske ska vara så att dem har kör på vinter åretrunt. bilen kan ha lite rost men inte heller hela bilen. Tycker att e36 ägaren begär ganska mycket på sina rostiga bilar.. e34:or brukar vara mycket billigare... MVH MAuricio |
|
|
Håller med. Jag tror att del är lätt att rost i skärmkanter kommer om man inte tvättar i hjulhusen som oss lite mer pedantiska brukar vilja göra. Det gör ju en del ifall de står ute hela året också. Fast jag tycker att skicket överlag på bilen gör det värt att reparera den rost som finns på den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.