AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.394

hur ställer man klockan?

stefan66
Hur ställer man klockan på en 323i touring -97
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
håll inne "clock" knappen. ställ sedan in med 1,10,100,1000 knapparna. tryck på "set" när du e klar! lycka till

stefan66
den har inga knappar med 1,10,100,1000
ja har samma probllem ja med,, hela vintern hade ja sommartid i den,, försökte ändra hela tiden, men dte gick inte,, sen i våras så bytte ja batteri,, då får man ställa in tiden, så det blev vinter tid,, men nu blev det ju sommartid igen,=( lättast verkar det va att ta bort batteri kablarna=) gör det! // krille
Lugn i stormen.

Känner igen allt det där inklusive batteribyte. Kom dock på hur det funkar för ett par veckor sedan och lyckades få tiden rätt igen. Gäller att hålla rätt knapp intryckt en stund bara så ska det gå få till sedan. Ska kolla in om jag minns exakt hur nästa gång jag sitter i bilen. Postar snarast om ingen annan hinner före.
Om du har samma panel som jag är det bara att hålla in uhr/dat -knappen tills ":" börjar blinka och sen ställa med h och min knapparna.
ex
91
exolon
325i E93 2012
de första 2 åren jag hade min bil så kunde jag inte reda ut hur man ställde klockan. jag tryckte på allting. när jag hade kompisar i bilen som inte hade nåt bättre för sig så brukade de pilla på den och vissa lyckades ställa klockan, men kom inte på hur de gjorde..

sen redde jag ut det, och det var nåt skit med att man skulle hålla inne knappar rätt tid.. det är verkligen inte en av BMW's brightest user-interface moments det där.
när jag håller inne uhr eller date knappen kommer de upp "input time"/"input date" efter ett tag? hur ska ja göra?

nu va ja ute o pilla lite.. och lampan till klockan/datum var trasig så ja bytte me en av dom andra.. vet nån vart man får tag på ny lampa/hu mkt den kostar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.