|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag skulle byta avgassystem idag, alltså från slutburk till kopplingen där vid katalysatorn.. Det avgassystem jag köpte var ett standardsystem från mekonomen. När jag tagit bort mitt gamla och skulle sätta dit det nya, så upptäckte jag att det inte finns några fästen i det nya systemet, alltså fästen i slutburken, som på det gamla systemet. bara själv burken, inget att fästa den i bilen med.. Hjälp, hur ska ett standardsystem vara upphängt på en e30 325? Tacksam för snabba svar, har brottom :-( | |
svintoleffe |
Det sitter en rund stålklammer runt hela bakre slutburken, orginal, den måste du ta ifrån ditt gamla system o sätta ditt på den nya Länk Bimmern MVH Leffe |
|
mitt förra system var antagligen inget standardsystem, då slutburken var helt ihålig, och det satt fästen på sidorna, där det satt fastbultade "stag" som hängde i diverse gummibussningar :-/ Stålklammern, vart kan man köpa den nånstans? mekonomen? Jag sa till på mekonomen att jag ville ha komplett med upphängingsgrejjer och packningar osv, jag fick med ett antal packningar och gummibussningar, men ingen stålklammer :-( Hur ser stålklammern ut, beskrivning eller en bild vore trevligt. Vart fäster man stålklammern i bilen?(iofs lär det visa sig när man ser klammern) Tacksam för svar på mina dryga frågor.. |
|
| Dessutom så är den nya slutburken BUCKLIG.. Det är väl inte särskilt bra? | |
svintoleffe |
Äsch någon buckla gör inget, så länge det inte är hål så. Antingen, så gör du egna fästen till en nya ljuddämapren, elelr så får du nog kasnke åka till bmw o köpa en sån. Men jag skulle nog göra en eget fäste, o spara in den summan den klammern kostar. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Jag är väl inte den bästa mekanikern/svetsaren :-p Vad kan en klammer kosta? inte så många 100lappar vill jag hoppas och tro? | |
svintoleffe |
Jag tror inte det blir så stor kostnad, Klammer som sitter standard, den ligger runt hela ljuddämapren, sen är den bultad på en sidan så den kan tas loss, o där på gvarsin sida sitter det fästen, för gummit, Ursäkta taskig beskrivning. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
tack för svaren, då kan jag utesluta att systemet jag köpte var defekt på något vis. Här finns en bild på de båda delarna =p Länk |
|
|
Hejsan igen. Fästet för slutburken, där gummibussningen sitter fast i bilen, har gått av. Då har jag en fråga, kan man borra i den "balken" eller vad det är som sitter där? eller är en svetsning det enda som gäller? tacksam för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.