|
|
|
|---|---|
|
Har på senare tid börjat snegla allt mer åt E39'orna (måste vara åldern, börjar bli gammal...) å blir bara mer å mer sugen på en. Av praktiska skäl så bör det bli en touring. Vad kostar de olika motoralternativen att äga? 523 ser jag som absolut minimum, men hellst skulle man ju ha en 540 :-) Inköpsprisen verkar ju inte skillja så mycket, så vad är mest prisvärt, sett till ägandekostnaderna? 523, 540, eller någon däremellan? "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste | |
|
523 har du råd med och du får den sålt relativt enkelt den dagen det blir dags. Den är INTE slö på något vis. En titt i min kristallkula säger att ett M-paket är ett måste den dagen den skall säljas. ;) Jag kör min nyservade 523 enligt färddatorn på 0.76 landsväg, 0.82 "blandat" och 0.95 stad. Den kan givetvis dra betydligt mer beroende på körstil. Försäkring för mig i storstad landar på ca: 7100 med tillägg för skadegörelse. Vilket är billigt för här kostar försäkringar multum. Inspection II kostade mig 2800:- vilket är billigt (det kostar mer hos aukt verkstad), sen tillkom vattenpumpsbyte, rem, bromsvätskebyte samt lite annat småpill. Bromsar och annat slits rätt friskt då det är en tung vagn. Och så är det en jäkla massa elektronik som kan gå sönder om oturen är framme. Kolla här om du har missat detta: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.