|
|
|
|---|---|
|
hej, skulle behöva några tips på låtar som man kan använda sig utav för att plåga sin ljudanläggning till max... jag vet att Yello gör bra låtar för det... tacksam för svar | |
|
Plåga till max vet jag inte, men Dire Straits har ett par låtar som gör sig mycket bra för att testa ljudet i allmänhet. Är det bara plåga till max du vill är en ren testskiva, företrädelsevis en med mycket bas att föredra... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vilken skiva som helst med Pink Floyd kanske? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Om du med plåga menar att du vill testa din anläggning mer seriöst, så kan jag varmt rekommendera svenska Opus3:s test-CD: Länk Mvh. /Kjell |
|
| plåga kanske va fel uttryck men så man får veta va systemet går för =) | |
|
Skaffa en skiva med ett gäng gubbar från Californien som heter 4PLay. Det är en ruggigt bra inspelad CD som sätter anläggningen på prov. |
|
Robsarve |
Beror sig lite på vad man vill kolla, har jag brottom så använder jag Shery Crow´s "Everyday is a winding road" i kombination med FatBoy Slim´s "Going out of my head". Den första minuten på "Everyday.." gör att man kan spika det mesta som handlar om tonalitet, placering scenbredd och scendjup, samt Sheryl´s röst som är skoningslös mot dåilga delningsfilter. Fatboy Slim-låten ger god information om lineariteten och kapaciteten i basområdet. tycker Erik |
|
Lite tips: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.