|
|
|
|---|---|
|
vad kan jag göra för att öka effekten på min bil förutom avgassystem och luftfilter? mvh Roland | |
| byta till vassare kam, porta toppen, extraktor grenrör, mappning på rullandeladsväg, köpa en 535 motor å göra ovanstående saker på... | |
| om man gör det där du sa utan att byta till 535.. hur många hästar får man då?? | |
|
10-15-20 kanske om du har tur. Kostnad ligger väl runt 20 000 + mappning för mellan 5 och 10 000. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| så det kostar mer än vad det smakar | |
|
Nog tror jag att du kan få ut mer än 10 - 20 för 20000+mappning.. Någon kunnig portar till den åt dig för säg 10k, annan kamaxel, ca 2500 om man slipar om org, sen kan man eventuellt montera ett Unichip så man får bilen mappad å klar för 5000.. Jag skulle väl gissa på 20 - 40 hk då ;).. Mvh UFfe |
|
| och bilen blir iaf roligare att köra | |
|
Känns som att blå tub blir både billigare och effektfullare. Samt mer skoningsamt för sopparäkningen. =). Du hittar ju bra kit för 8000:-. 545Liebig / Nicke |
|
| vadå för kit? | |
Jeppe W |
Gissar på att 545Liebig syftar på den gas som kvinnor i förlossningsrummen nyttjar med ett fånigt flin på läpparna mellan krystvärkarna... :P |
| hahaha ok =) men om man kopplar in ett sådant system... Klarar resten utav bilen av de? | |
Jeppe W |
M30-motorerna är extremt stryktåliga så du kan ladda dig både gul och farbror blå, men ha i åtanke att om du ska vålda extremt kan en kompsänkning vara på sin plats, sök lite ang lustgas här på forumet så hittar du säkert mer läsvärt! Lustgas....ja varför inte.... :P |
| Du kan ju alltid banta ner bilen, dvs lätta. Ger ju inga extra hk, men märks garanterat om du plockar bort endel och behöver ju inte kosta nått.. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.