|
|
|
|---|---|
| Jag vill ha en dragkrok på min X5'a och undrar om det har någon betydelse om man köper BMW original eller kan man satsa på ett annat märke utan att det är sämre? Vad kostar det ungefär att montera en dragkrok inklusive material? BMW solna vill ha 17000kr vilket jag tycker är lite för dyrt. | |
|
Hei! Jeg har montert en original avtagbar krok på min 3.0i,01modell.Betalte 8000 Norske kroner hos min lokale BMW forhandler i Norge.(Litt over 10000 svenske kr.) Svein |
|
| Jag frågade min lokala BMW verkstad för en tid sedan och då skulle det gå på ca 6000 kr att montera en fast krok på min X3:a. Det låter orimligt att det skall skilja så mycket mellan X3 och X5 så mitt råd är att fråga runt på fler serviceverkstäder. | |
|
BMW har inga orginal drag dom köper oxå från andra leverantörer. Jag har monterat ett Monoflex drag på min x5a det gick på 8500 ink montering+380sek för besiktning. Avtagbart drag. Det finns tydligen bara två sorter som passar. Båda avtagbara. Mvh Micke No turbo shit just real power |
|
|
Du vet inte vilka två sorter det är som passar? Ditt drag (Monoflex) passar rakt av, utan att behöva såga i stötfångaren? Passar orginalluckan för dragkroken? //Jokce |
|
|
Var inne på BMW här omdagen och dom sa att det skulle gå på17.000.- till min X5 3.0 -03. Det är hutlöst dyrt! Jag söker också drag till min. /Mikael |
|
|
Mitt drag passade rakt av utan några nya hål I varken stötfångare eller kaross. Även kabeln var det bara att trycka i. Jag har även frågat Novation BMW i Uppsala dom skulle ta 12000 för montering och ink besiktning. Micke No turbo shit just real power |
|
|
PowerBMW: Var köpte du ditt drag? Mvh, Mikael |
|
|
Det köpte han på firman där jag lät montera mitt. Men sök på Monoflex så borde du kunna hitta en återförsäljare. Ska kolla på monterings anvisningen om det står något tele nr. Micke No turbo shit just real power |
|
|
PowerBMW: Hur var det med kabeldragning! Var det framdraget? //Jocke |
|
|
Från och med -02 så är allt framdraget bara o koppla in. Mvh Micke No turbo shit just real power |
|
|
Du kan kolla in på www.monoflex.nu. Där finns monteringsanvisning o tele nr o allt. Lycka till. Mvh Micke No turbo shit just real power |
|
|
Du är säker på detta att det är framdraget? kan man kolla det på något sätt? //Jocke |
|
|
Jag kollade aldrig utan min verkstad sa att from -02 så är alla kablar framdragna bara o plugga i kabelsatsen man måste köpa. Mvh micke No turbo shit just real power |
|
|
Någon som vet hur man kan kolla om det är el framdraget till en dragkrok på en X5? //jocke |
|
| Hej, det är det. monterade själv ett drag för någon månad sedan och allt är framdraget... | |
|
OK! Jag har hittat kabeln som är framdraget! Det var inga konstigheter att montera kroken i övrigt?? //Jocke |
|
| Nix, lite pill med att fa bort kofangaren men annars ratt fram. Pa vissa modeller av krok maste du montera bort absorberingscylindern (som kofangaren sitter pa) och ersatta dem med de "fasta" stag som medfoljer med kroken. Se da till att stagen vands at ratt hall, jag gjorde fel forsta gangen med resultat att kofangaren hamnade for langt ner och passade inte. Men som sagt beror pa om det ar original kofangare eller eftermarknadsenhet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.