AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
435

Fläkten lade av efter strålkastarbyte

ni
22
niffo
528iA -98
320iA Coupé -95
Hej allesammans, jag har varit iväg med bilen till en firma som gjorde diverse jobb såsom omlackning av framskärm och byte av vä framblinkers samt utbyte av vä halvljusglas. Allt såg ut att vara i sin ordning. Jag åkte iväg och hann åka ca 1 km då fläkten av någon orsak lade av (2:ans läge). Sedan vred jag om till kl.12 och därefter till max hastigheten och den började fungera. Efter någon sekund vred jag tillbaka till tvåan och det fungerade också.

Min fråga är om det kan ha hänt något med fläktsystemet då ingreppet med lyktglaset skedde?

Mkt tacksam för svar för jag kanske har möjlighet att reklamera
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är knappast troligt att felen hänger ihop.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Sixten
Nere vid gaspedalen finns en löstagbar sida in under instrumentpanelen ( in mot kardantunneln), innanför finns luft kanalerna till kupéfläkten.
I kanalen sitter en elkontakt, plocka bort den samt den lilla fyrkant som den sitter på (knäpps bort med hjälp av en mejsel eller liknande), akta bara så att du inte bränner dej, den lilla fyrkanten är nämligen förmotstånden till fläktmotorn och de blir skållheta. Kolla sedan att det inte är något glapp i denna, jag har själv fixat det på min 525 samt 2st av min fars 525:or.

Varför åka "bil" när man kan åka BMW???
ni
22
niffo
528iA -98
320iA Coupé -95
Tackar för tipset, jag kollar upp det och återkommer.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.