|
|
|
|---|---|
|
Bytte toppackning för ett tag sedan och sedan dess går bilen väldigt ryckigt och är orkeslös? Toppen är så planad att det inte går att ställa kammen exakt mot märkningen. Den hamnar antingen en halv kugg för tidigt eller en halv kugg för sent. Det senare alterntivet verkar fungera bäst. Ställbart kamdrev känns lite onödigt på en bruksvagn! Då jag endast flisade av toppen någon tiondel tror jag inte att det är jag som orsakat denna stora felmarginal. Motorn är byggd av MotorNord och är en 2,2 liters snurra. Är väldigt misstänksam på tändningssidan. Lyckades slita av två tändkablar och ersatte därför samtliga mot några tävlingskablar jag hade liggandes. Rotor, lock och spridartätningar har jag även provat att byta. Vakuumslangarna ser bra ut och LMM är uppmätt, likaså tändmodulen. Tycks även ha fått tätt mellan kamkedjskåpan och topp/block så jag tror inte att vevhuskompan trycks ut där. Just nu känns det som om orken börjar tryta så snälla hjälp mig! | |
|
Idag började den bara gå på tre burkar... For och köpte nya tändstift samt kablar. Nu går den på alla fyra igen men varför rycker den??? Och varför är den orkeslös??? Trycker jag ner gaspedalen så den varvar kring 2000 så hålls den där i någon sekund för att sedan gå blöddra ner till tomgångsvarv igen trots att man fortfarande håller ner gaspedalen!? Kan det vara gnistan som tryter? Eller taskigt bränsletryck? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.