AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
808

"Knäppande" ljud vänster bak?

Tjena, det klonkar (knäpper) från vänster bak när jag gasar och mest vid motorbroms,jag har kollat runt på forumet men jag har inte hittat något exakt vad det kan vara, snälla nån som kanske vet.Dom på bmw trodde att det va den stora bussningen som sitter upp mot golvet eller vad man kan säga,kan det vara drivaxeln?

mvh Pontus
Hej känns det som om klonket kommer från golvet eller är det mer i nivå med huvudet .. kan vara länkarmsbusning ja eller övre stötämparbussningen.. kolla upp dessa två... lite svårt att förstå knäppandet som du talar om ... är bilen vinglig eller känns ostadig menar jag
Lycka till hoppas det ordnar sig

Bimmer
tack för svaret,hoppas det löser sig jag med,ska lämna in bilen på m-bilar i morgon för byte av bärarmsbussningar.
Hej skriv gärna vad som var felet så man får höra hur det gick för dig ?

Bimmer
Lämnade in bilen i morse och fick tillbaka den nyss,dom bytte bärarmsbussningar och dom va helt slut,men jag måste byta övre stötdämpar bussningar också, som hade lossnat helt.
kalaset idag gick på 1666:-, och byta dom andra skulle kosta. ca1400:-,undrar om det är svårt att byta själv?

mvh Pontus
parolof
se Länk men du måste registrera dig för att se bilderna, enkel operation.
?? menar du om det är svårt att byta stötdämparbussningarna så är svaret nej det är väldigt enkelt ... ta bort sidorna i bagaget så att du ser hjulhusen och ser var stötdämparna skall sitta 2 st muttrar sen är dämparen lös upptill sen är det bara att skruva loss själva bussningen o ch byta

Bimmer
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Pontus: Att byta den övre stötdämparbussningen är en lätt operation för den normalhändige och inga specialvertyg behövs. Tar ca 1-1,5h i lugnt tempo.

Bussningar kostar typ 125kr/st på BMW och mitt råd är att du byter dom själv om du har lite lite mekvana. 1400kr för detta jobb är dyrt tycker jag.

1666kr för bärarmsbussningen är däremot normalt. Jag bytte mina för 1500kr förra våren.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Okej men då byter jag själv,lät ju inte så svårt,har en svärfar till bilmekaniker så det ska nog gå bra om jag inte fattar nåt.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jaja, men då ska det inte vara några problem ju. Kolla här för ytterligare information och bilder... Länk

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.