AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
567

köpa 320 e30 med dålig topp?

en jobbarkompis har en 320 -86 till salu, billigt och bra. problemet är att toppen är på väg att gå. han kör den varje dag och den blir sakta men säkert sämre, han konsulterade en mek, som sa att det bara var att skifta toppen, då han inte har varken tid el. plats säljer han den som den är istället. nybsiktigad u.a. och skattad. rost finns men inget som ej går att fixa med lite ekonomiplåt. frågan är om det är värt att kosta på ett toppbyte, både tid- och kostnadsmässigt? bilen har gått 24.000 mil.
svintoleffe
Du kan hitta en topp cirka 1-1500 kr, då med vippor, o kam, men kolla så dom är fräscha

Sen om man gör jobbet själv, så blir dte ju mycket billigare än o lämna in den på en firma.

Det som behövs är bättre beg topp plus pakningar, samt dom nya torx bultarna för toppen

Länk Bimmern
MVH Leffe
är resten av bilen i bra skick och du får den för ett bra pris så är det bara att slå till anser jag!

MVH
Johan K
jodå har hittat en del på både blocket och powerbörsen, det var bara det att jag pratade med två st på en bilskrot här om att köpa en beggad bra topp och byta själv vilket dom avrådde från. trångt, svårt, dyrt, onödigt, "botten kommer rasa när du byter topp" var förklaringarna jag fick, skitsnack anser jag. men det säljs ju även hela motorer som enligt säljarna inte gått alltför långt. har även funderat på att byta ut hela skiten. av förståeliga skäl är ju inte så många beredda att sälja bara toppen om det har en hel motor. är det mer grejer än insprutning/tändning som kan skilja? t.ex -89 mot -86:an? priset för bilen är 2.000:- så får man tag på en fräsch topp/motor kan det bli en billig bil. mvh johan
16
hägge_e30
e34 525 -24 92 touring
hej jag har en bmw motor till salu från en 86a 1500 kr. de sägs att de ska sitta en trimkam på men vet inte
Jag har en fräsch topp liggande annars. Kommer inte ihåg om det var något tickande, men det var åtminstone inte mycket i såna fall. Har även ett paket nya sträckbultar samt ny spännrulle till kamremmen som följer med då. Grejerna kommer visserligen från en 520i, men den var från -86 så jag antar att det är samma. Pris för grejerna 1500kr, eller bytes mot något kul.
16
hägge_e30
e34 525 -24 92 touring
ingen som är sugen på en bmw motor 86a rak sexa med 130 pigga hästar? :Pskulle vilja bli av med den står bara
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.