|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett problem med min hastighetsmätare på men 528i -85. Alla andra instrument fungerar utom hastighetsmätaren. Momentan mätaren ger utslag också, den sätter sig på fullt hela tiden. Har mätt spänningen på SI-batterierna och den var inte som den skulle. Men sedan var det så att på baksidan av instrumenthuset så finns det 3 stycken kontaktstycken. Ett blått, ett vitt och ett gult. Det gula hittade jag ingen kontakt till?! Ska det inte sitta någonting där? Och till vad är det isåfall? Kan si-batterierna göra att bara hastighetsmätaren inte fungerar? Någon som har tips på vad det kan vara som är trasigt? Mycket tacksam för svar!!! Mvh Petrus | |
Paap Reeder |
... är det inte impulskontakten på slutväxeln som ärjat sönder? Blir ingen signal till hastmätaren. MVH /// Paap R |
|
Har kollat den, såg inte ärjad ut. Tog bort den och smorde upp den med crc. Efter det funderade inte momentan mätaren heller, kanske är kabelbrott där? Eller också var det bara slumpen. Kan man mäta givaren i bakaxeln på något sätt? Vilket mätvärde? /Petrus |
|
|
Du ska få en pulserande signal om du kopplar en ohmmätare på givaren och samtidigt snurrar runt bakhjulen. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Okej tak för svaren. Ska kolla givaren när jag får lite mer tid. Mvh Petrus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.