|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Högt ärade värderingspanel, nu ska vi se vad ni tror att jag fick för min 525iA -93 enligt följande specifikation (klistrar in min annonstext): * Tillverkad 1993-07-09 * Miltal: 11 500 * Svensksåld! * Rak 6-cylindrig motor, 2,5 liter, VANOS * 192 hkr, 250 nm * Automatlåda ,5-växlad med tre körprogram * Färg: #290 Maledivenblau Metallic * Inredning: Grå skinnklädsel, sportstolar. Utrustning: * AC/Klimatanläggning (fungerar perfekt) * BMW Original-Alarm * Uppvärmda spolarmunstycken och ytterbackspeglar * Taklucka, elektrisk manövrering * Nackstöd fram/bak * Avtagbar dragkrok * Strålkastarrengörning * Dimljus * Läderratt * Elhissar fram * Sätesvärme * Airbag * ABS-bromsar * Centrallås * Servostyrning * Sony CD-spelare, 4x50W med stöd för CDRW * Sachs Performance sportchassi med mera… Hjul: * Sommar: 17” BMW/BBS Style 5. Tredelad krysseker-splitfälg. Helt nya (ca 50 mil) Good Year Eagle F1 GSD3, 225/45/17 runt om. * Vinter: 15” Plåtfälg med originalnavkapslar. Good Year Powergrip(friktionsdäck) 205/65/15 i mycket bra skick. Historik: Endast 3 (äldre) ägare före oss! GIVETVIS så finns en fullstämplad och äkta servicebok, samt en pärm med diverse kvitton och fakturor. Exempel på nytt/bytt sedan vi köpte den: * Stötdämpare/fjädrar runt om * Vindruta (05-05-03) * Oljeservice (300 mil sedan) + mycket mer, extremt påkostad! Defekter: Några små rostfläckar i dörrkanter, samt begynnande vid nummerskyltsbelysningen bak (lillfingernagelstorlek) Bilder: Länk Länk Länk Vad tror ni slutpriset blev? Ni som vet får inte svara :) Mvh, Kalle | |
|
52 500 kr? /Rickard |
|
|
25 000:- max!! /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| 50000:- | |
|
Gissar på 47kkr. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| 43.000 inkl 10 liuter bensin. :D | |
| 30 till 35 k max | |
| En symbolisk summa och en back pilsner ;) | |
|
Scheiße va fin! Bilderna ser ju ut att vara plockade ur nybilskatalog :) E34 när den är som bäst! Vågar inte gissa pris. Vad ska du köpa för BMW istället för denna? MVH |
|
| 33' | |
|
Byte jämt mot en Volvo 940, långmilare - 56' mil. Tjänstgjort som transportbil på bondgård i mellansverige. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
53' (högsta budet just nu!) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kalle, varför sålde du bilen? Sugen på något nytt? |
|
|
ca 50KSEK +-5KSEK |
|
| Gissar på 39000kr | |
|
Rick, ErikW och Simon_en är bäst med i matchen. 55 000:- fick jag, tyvärr ingen öl eller dylikt :D Cirka 5 liter kvar i tanken. Och tro det eller ej, bilen var utannonserad för 65 000:-, och det var väldigt många som hörde av sig (givetvis EFTER att jag lovat bort den), så nog hade jag kunnat fo 60k med lite is i magen. Sålde bilen för att jag hade den som rent entusiastfordon, och då tycker jag att jag gott kan kosta på mig en lite större motor, samt det vanliga: Bilbytardjävulen :D Vad ska jag köpa nu? Bra fråga! E38 740i? E39 av något slag? M5 E34? E32? Dörrarna är öppna, men någon treserie blir det inte iaf. Mvh, Kalle |
|
|
Det var bra betalt, även om bilen var fin! Grattis! :) Du ska naturligtvis köpa dig en 7-serie nu! Leta 728/730/740 E38!! :) |
|
|
530i e39 är riktigt prisvärd just nu tycker jag, speciellt att importera! Hoppas att du hittar något ql! |
|
|
Kalle, Du skall antingen köpa E39 MED bra utrustning (inget tråk-grå svensksålt skräp med futtiga standardstolar i tyg), eller en skaplig E38 :D |
|
|
Kalle, är inte M3 E30 intressant? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Abbe, De ligger för högt i pris, generellt sett. Men visst, om det dyker upp en fräsch för runt 75 000:- så är det inte omöjligt :) Mvh, Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.