|
|
|
|---|---|
|
det finns ju 3-lägen på ljusknappen 1:a halv-, parkeringsljus 2:a parkeringsljus 3:e halv-, parkeringsljus och att man kan använda heljus Det jag skulle behövt hjälp med är att koppla bort parkeringsljus på första läget så jag bara har halvljus där. ///anton | |
|
På första är det väl helt släckt? Om inte, så har någon fulkopplat halvljusautomatik (importbil?). Rätt koppling görs via datorprogrammering hos BMW. Det är förresten inte tillåtet att ha enbart halvljus tänt utan parkeringsljus. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
vet att det är olagligt, men skulle verkligen behövt haft det. Måste man åka till BMW för att få det fixat, kan man inte koppla själv? ///anton |
|
|
Varför vill du ha det kopplat på det viset? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
mitt parkerings/angeleyes har tendens att gå sönder ofta, så jag vill hellre ha ett läge där jag bara har halvljus knappläge: 1:a halvljus 2:a parkeringsljus 3:e halv-, parkeringsljus och att man kan använda heljus |
|
|
Tyder på en felaktig spänningsregulator, det är väl bättre att byta den eftersom det finns fler lampor/komponenter som kan gå sönder? Eller har det att göra med att jag misstänker att det är "fulkopplad" halvljusautomatik, rätt automatik kopplas lätt in på BMW. Har Folke något klokt att säga om E39:ans elsystem? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det är inte olagligt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe: skall inte parkeings ljus fungera som "breddmarkering" om halvljus lampan går sönder?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Det ska ju även lysa bak på bilen. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| jag vet att det inte är lagligt, men ingen vet alltså? | |
|
Gasar-Magnus: Jo, det är tanken, men det finns inga krav gällande inkopplingen. Det måste finnas både halvljusstrålkastare och positionslyktor fram, men de behöver inte kunna lysa samtidgt. sy - ty: Det är lagligt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det är skönt att Jeppe kan leda oss vilsna själar rätt…;-) Men var håller Folke hus? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
fick inget riktigt svar, måste man åka till en BMW verkstad. Det måste väl gå att koppla själv |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Måste vara nån typ av piratangelyes om dom går sönder hela tiden och dessa är väl knappast lagliga heller. Har nämligen inte hört om detta bekymmer tidigare, gällande original Hella. Kolla vilken spänning du har i bilen när bilen laddar. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.