|
|
|
|---|---|
|
Hallå ja. Oturs vecka alltså. Först råkar man ut för en ficktjuv man blir av med plånboken Dagarna efter får jag vattenplaning och flyger över en högtrottoar för att sedan sluta i diken. Det jag vet har gått än så länge är följande: -En fälg -Oljetråg -Styrservo -avgasröret hänger. Ngn som vet ngt mer som kan ha gått så jag vet ca pris innan jag börjar? Hur mkt kan man ränka med att hela kalaset går på? Mvh, Claes. Never before has one car done so much for so many, thank god for e30 | |
|
En fälg orginalfälg kostar väl mer än nån hundring på skroten. Oljetråg kanske en 500 på skroten kanske. Styrservon vet jag inte. Det kanske bara är avgasrörets fästen som lossnat men om det har gått hål i själva röret så måste det ju bytas, vilket kan kosta nån tusenlapp om du inte lappar ihop den gamla, beroedne på skadans omfattning. Men rent spontant tror jag inte det ska bli överdyrt att fixa till. Vem ska göra jobbet? Verkstad? Eller du? Det påverkar ju en hel del också! Men bara delarna lär väl kosta en 2-5 tusen beroende på vart du handlar och vad du hittat. Men behöver som sagt inte vara så dyrt, beror ju på hur omfattande skadorna är. Men... Om otur håller i sig så kan det ju skena iväg om bilen har fått andra skador. Lycka till! |
|
|
Grejen är ju den att när jag boxerade hem den så drog den åt höger. Det kan ju bidra med att högerframdäck var väldigt lite luft i efter "incidenten" och fälgen var ju skev. Kan framvagnen var sne? märker man det i så låga farter eller kan det vara så simpelt som Hjulet? Mvh Claes Never before has one car done so much for so many, thank god for e30 |
|
svintoleffe |
När du tog i diket, så kan du ha fått en smäll på spindelleden, så du måste justerna in den. Är man händing kan man göra det själv, annars lämna in den på en firma, För en fyrhjulsinställning ska dom ha cirka 5-900 kr för något år sen. Styrservon kan jag ej svara på, så här då jag ej har hört vad som har hänt med den. Avgassytemet måste det bytas ut, då skulle inte jag köpa ett nytt orginalsytem ialal fall, utan då bygger man ett själkv för midre än halv summan av orginalet. olje tråget, om man köper det privar då får man ge en 500 , på en skrot, brukar dom ofats bara dyrare... Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Så vad tycker ni? Är den värd o laga? Mvh Claes Never before has one car done so much for so many, thank god for e30 |
|
svintoleffe |
Ja det är värd o laga. Varför skulle den inte var det för.? Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Nej tänkte på om det kan ha gått ngt mer? Med tanke på att den drog lite åt vänster när jag bogserde? Känns som att det kan bli rätt dyrt? Kan länk armar etc ha gått? Var o snackade med den "lokala" skrot/verkstaden här o han hade ingen aningom "balansering av spindeled" som nämndes här ovan? Mvh Claes Never before has one car done so much for so many, thank god for e30 |
|
svintoleffe |
Jag har ialal fall ej skrivit något om balansering av en spindelled, utan du när du får en smäll på Framvagnen, så lär du jusatrena in den igen. Balansering gör man på fälgen, om den inte är för skadad. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.