|
|
|
|---|---|
| vad kostar det att göra en engine flush på min 318i -88 den har gått 15.000 mil och går bra. Jag undrar om det är lönt att göra en invändig motortvätt samtidigt som jag vill byta till den bästa oljan för min bil. | |
|
Testa sökfunktionen, vet att frågan har behandlats förr. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Länk "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
| Kostar ~1000:- beroende på var du lämnar in och vilken bil det är. | |
|
Jag har provat CRC´s Engine Clean eller va de hette.. fungerade bättre än vad jag hade trott... Billigt å bra.. --- King of the road |
|
| Borde man inte bara kunna köpa nån b-olja o köra i när man byter oljan o sen låta motorn dra runt den en stund o sen byta till bra olja...? Även om du gör det ett par gånger så blir det väl betydligt billigare än 1000:- | |
|
Gjorde det på min och är helnöjd. Innan tyckte jag att oljan blev svart med en gång men nu är den fortfarande ljus och fräsch efter att jag kört flera hundra mil. Går nog inte att jämföra riktigt med den metod som "icho" ger förslag till eftersom här har du en bra rengöringsvätska och ett grymt filter som tar upp mindre partiklar än ditt befintliga oljefilter. |
|
|
Jag har gjort ett enligt ovanstående princip, med extrent filter och grejer. Min bil bättrade sig inte alls men den var 100% redan från början, inga vibrationer etc så det fanns inte mycket som kunde bli bättre. Kostade 1500kr inklusive olja och filter, vilket är billigt. Det var en fast kostnad, så ävenb om bilen rymmer 12liter olja kostar det 1500kr, kan vara något att tänka på. Gjordes i huddinge, kolla efter på www.engineflush.biz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.