|
|
|
|---|---|
|
Vid besök på BMW Solna såg jag att de har en kampanj på nya 320 Ci -05 (E46). Välutrustade med komf.pkt och Lifestylepkt. Ord.pris ca 346' dessa säljes nu för 289' och med helskinn 299'. Detta måste påverka begagnatpriserna ganska kraftigt. Vem vill köpa en begagnad -04 med 2 000 mil på mätaren för 280' när en splitter ny kostar 9' mer. Kanske går det tom. att pruta utan inbyte!! Någon som vet vad Bmw i Solna ger i "rabatt" vid köp utan inbyte? Denna specialkampanj måste väl ge en kjedjereaktion på ALLA tidigare sålda E46:or eller? | |
| Eftersom det är en begrensad upplaga så tror jag inte det spelar så stor roll om ett par veckor/månader när lagret är slut. Däremot så lär E46 rasa stort på grund av E90. Upp som en sol ner som en pannkaka på typiskt BMW maner... | |
| Håller med föregående talare, det stora värdefallet orsakas av E90. Men visst blir det kärvt för handlarna att sälja 320-04/05 när nya säljs till reducerat pris. | |
|
Handlarna!! de har en förmåga att överleva. Jag tänker mer på de privatsäljare som tänker sig att sälja utan en gigantiskt förlust. Har handlarna sänkt priserna överlag för privatannonserna är verkligen höga nuförtiden? Söker man på mobile.de så är inte priserna mycket lägre än i Sverige just nu! Hittade länken till kampanjen. Nya 320 coupe från 259' Länk |
|
| kaui, visst de som kommer och vill byta in sin 04 idag lär ju förlora en hel del... | |
|
kuai: tror annonsen är ett skrivfel! Är säkert en 318 för det priset! Knappast troligt att coupén är billigare än sedanen! Dåligt av BMW att inte kolla upp sina annonser noga - har faktiskt påpekat det för dem för ett par dagar sedan- de har ännu inte bevärdigat sig med ett svar. Detta trots att jag skrev att jag skulle köpa en 320 om jag fick den för 259k.. |
|
| Jag var där i söndags och priserna stämmer!! | |
|
de priser du anger stämmer säker 289 /299 utan resp. med läder, men 259k för en SD edition måste väl vara en 318, eller?? Annars verkar det extra märligt med 262k för en sedan.. |
|
| Sen går det säkert att pruta en hel del på udda vagnar i fel färg och utrustning skulle jag tro. Kanske... | |
| lite längre ner på sidan är effekten för coupen angiven till 143 hk, och 170 i sedan och 170 i touring, dvs coupen är en 318. | |
|
Samma typ av kampanj som när E46 coupe lanserades 1999. Var då inne på att köpa en E36 323/328 coupe som fanns i en Edition serie, dvs mycket utrustning till bra pris. Intressant att priserna inte har ändrats så mycket. Tror att priserna för E36 Edition var 259' för 323 och 289' för 328. /Rickard |
|
|
Bilar sjunker i värde, det är inget konstigt. Dyra bilar sjunker mer än billiga, i kr räknat. Billigast blir bilägandet om man köper en 2 till 3 år gammal bil, med bra historia. Äger bilen tills den är helt slut och sköter bilen under tiden. Rent snyggt, rätt service i rätt tid. Köp ingen BMW om du vill ha billigt bilägande. Man gör ingen "förlust" om man väljer att inte byta bilen... E |
|
| Smakar det så kostar det. Vill man komma billigt undan finns andra bilmärken....men hur kul känns de sen ? | |
|
Samma sak för nått åt sen när BMW började att bjuda på komfortpaketet till E46 det fick effekten att 1 år gamla bilar i hallen blev dyrare än en sprillans ny bil. Keep your distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.