|
|
|
|---|---|
|
Hej! hur kommer det sig att BMW minskar så mycket i värde på så kort tid? Och en fråga till. Hur mycket kan man tänka sig att en BMW 540ia 96 har för en värdeminskning per år om den rullar 500 mil om året, sköts och servas ordentligt? Bilen har nu rullat snart 16000mil. MVH Marcus | |
vadskaduha |
Hej! Är de e34-e39 ? vad är de för utrustning + färg m,,m,m |
| oj glömde det. Det är en e39:a. Färg fjordogrå. tv/navi, taklucka, stora stereon, m3 speglar, mfront, ögonlock, 18"fälgar, chip, den är fullutrustad | |
vadskaduha |
Jag tippar på en värdeminskning på ca, 5-10,000kr per år. Men mycket svårt att svara på kan ju lika gärna vara värd lika mycket eller mer nästa år beroende på skick och köpare. |
|
Jämfört med flertalet bilar i vårt land så kommer värdeminskningen på den bilen att vara liten om den sköts om. Den har ju redan haft det stora fallet...Istället är det väl andra kostnader som t ex försäkring och eventuella reperatoner som kommer att kosta. Tänkte säga bensinförbrukning men kör du bara 500 mil om året så spelar väl inte ett par deciliter mer per mil än "normalbilen" så stor roll. Är bilen fräsch och du inte betalar något överpris för den så kommer du att ha mycket bil för pengarna. ___ //Ulf |
|
|
Ett tips kan vara att gå in på tex Powerbörsen Länk och söka på 540 och årsmodell 96 och på andra årgångar tex 98 så ser du ungefär prisskillnaden. Att söka på äldre än 96 är inte lönt få då får du E34or och det kan ju inte jämföras. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Min 740-95 tappade 24.000 under året jag hade den. Nu har jag sett att den är till salu igen, och om den blir såld för det utsatta priset har den rasat ytterligare ca 19.500/år under 3 år Den har gått ca 1000mil/år under dessa 4 år Det kostar att ligga på topp /Astroboy |
|
|
Ok! tack så mycket för alla svaren. Mvh Marcus |
|
|
En kompis sålde precis en 523 touring 97a. Det blev en ruggig värdeminskning på den. Köpt för 2,5 år sedan för 170, såld nu för 70.000.- Ingen rolig affär... När han köpte den så ville han ha en svensksåld lågmilad bil, men det spelade liksom ingen roll nu när den är 8 år gammal och det finns ett sånt stort utbud. Mr C |
|
|
Mr C, 170KSEK måste ha varit riktigt dyrt för 2,5 år sedan verkligen. Uppenbarligen stämmer tesen jag har att det är mycket viktigt att hitta mycket bra pris, man får bara en chans att köpa. Frågan är sedan bara hur mycket bilen kommer att sjunka. |
|
|
Mr C, jag upplever att värdetappet på E39 varit enormt och då speciellt det senaste året. Köpte också en E39T för 2,5 år sedan och sålde den för ganska exakt 1 år sedan. Värdetappet på denna var kring 35' och det var ändå en 540 -00 som var lite dyrare än 523:an så i en procentuell jämförelse var värdetappet ännu mindre. Sen håller jag med Simon om att 170' för 523 -97 var dyrt oavsett om den var sv-såld med låga mil. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.