|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp. Frågade om råd angående denna 730i 1995, reg nr: REO 415. Länk Min goda vän var intresserad av denna och med hjälp av en annan kompis på Bmw och moi, forskade vi lite om bilen. Köparen verkade dock inte så insatt i bilens historia som det verkade på annonsen men trevlig. Så idag kom domen efterforskningarna i servicar utförda i Tyskland hade gett resultat. Bilen hade enligt en kampanj service utförd Juni 1999 i Tyskland rullat drygt 16.500 mil. Den 8-februari 2000 togs bilen in i Sverige och förmodligen justerades mätaren ner vid samma tillfälle. Jag tycker synd om säljaren som inte verkar veta om att bilen är "justerad" och som har en full stämplad service bok som visar att bilen rullat c:a 14.900mil och som därför troligen inte är äkta. Min gode vän som nu, besviken men glad för att veta, har blivit starkt avråd av sina vänner, ska skicka ett mail och blåsa av köpet samt meddela säljaren om "justeringen" som blivit utförd. Hur långt bilen har rullat.....vem vet säkert men troligt straxt över 20.000 mil åtminstone. Såna här historier är tyvärr inte ovanliga men gör mig väldigt förbannad. Jag tog själv in min 540 från Tyskland för att slippa skruvade mätarställingar. Men självklart måste man kolla tidigare ägare samt servicar därnere också. Hoppas säljaren får sålt bilen ialla fall men att han upplyser köparen om miltalet/justeringen. Iannat fall finns det redovisat här:) Vh/ Kermit. | |
|
Lite dröpligt att han just skrivit "1 ägare i tyskland till 96. sen endast 3 ägare i sverige, alltså inge fulimport med fifflad mätare eller krockad eller så, absolut toppskick!!!" och "Detta är utan tvekan en av sveriges absolut finaste -95:or" Tycker dock inte synd om honom eftersom han själv lika gärna kunde ha kollat bakgrunden på den innan han köpte den. Han får väl stryka båda ovanstående citat, ser inte seriöst ut för fem öre. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
grodan kermit: Men för det priset som måste den ses som mycket prisvärd:)) STEPHAN: Var förbi Perra i dag men det fanns ingen Biturbo där.... |
|
|
Starre: Varför skulle den stå där? Du följer väl dagboken?! ;) M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Vad var det jag sa :) Mvh, Kalle |
|
|
Kalle Hansen: Jodå, jag minns:) Misstänkte att det var lite för låga mil på den men vad säger man till en vän som fallit för den:) Bättre att kolla upp och få bekräftat vilket vi tillsamans lyckades ganska bra med. Vh/ Kermit. |
|
|
3000kr i försäkring...trafik i Ulrika på en 60åring då? |
|
|
Jag misstänkte väl det. Om man skriver "inge fulimport med fifflad mätare eller krockad eller så" brukar det vara precis tvärt om. Att han dessutom skrev att den var importerad år 1996 och hade "R" som första bokstav gjorde inte precis hans trovärdighet högre ... /Astroboy |
|
|
Annonsern verkar vara borttagen. Är detta samma bil? Länk |
|
Paap Reeder |
... skatt 1600:- .?? .. är det per halvår eller är den lättad?? MVH /// Paap R |
|
Astroboy: Eftersom texten och bilden är identiska som den andra annonsen så är det med största sannolikhet det. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Jag misstänkte det, men kan ju inte verifiera det eftersom annonsen i den första länken är borttagen. Identiska kan dom inte ha varit eftersom det står "Importerad 2000" i blocket annonsen. /Astroboy |
|
|
Astroboy: Jodå, den bilen är det. Eftersom den andra annonsen på Garaget är borttagen så kanske denna också snart tas bort. I alla fall måste/borde han ju ändra texten i annonsen. Bilen är säkert lika fin som han skriver men priset måste spegla milen. Vh/ Kermit. |
|
|
100' för en 730 95:a är väl mycket oavsett om den rullat 14' eller 20' mil? ___ //Ulf |
|
|
100KSEK är inget annat än ett skämt tycker jag för en 730 från 95. |
|
|
Tråkigt nog så håller sig "konkurerenten" Audi A8 mycket bättre när det gäller beg.priser, trots att Audi har inte alls samma väghållning och utrustning... Jag provkörde kompisens 730 iAL E38 på vägen till servicen och blev mkt impad, - otroliga vägegenskaper för en så stor lyxbil! Den kändes lika smidig att köra en vanlig 5-serie, trots att den är extra lång oxå! Men tyvärr så prioriterar man framhjulsdrift/4-hjulsdrift över allt annat i Sverige...:) BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.