AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.295

hur får jag ut den rörtap som sitter där pilotlagret skall sitta

wo
23
wolle69
750,91och m535
jag undrar om det finns någon som vet hur man får ut rörtapen som sitter där svänghjulslagret sitter på automater sitter där en rörtapp men jag håller på att sätta manuel låda och skall sätta fast pilotlagret men får inte lås den rörbit som sitter där har någon nåt svar på hur man får lås den , har prövat med glidhammare, med avdragare,
Paap Reeder
"...hur man får ut rörtapen som sitter där svänghjulslagret sitter på automater..."
På automater finns inget pivot-lager utan det sitter på de med manuell låda.

Byter man från man till aut så "glider" man bara ut lagret.

MVH /// Paap R
wo
23
wolle69
750,91och m535
jo jag vet att där inte sitter något pilotlager på en automat där sitter en rörhyllsa och det är den jag vill ha väck så jag kan sätta ditt ett pilotlager för att kunna montera manuel låda
så vet ni hur jag kan få väck rörhyllsan
Paap Reeder
...måste vara nått specialbygge?
Original sitter ju lagret i samma hål i vevaxeln som pivottappen på convertern skall in i.

MVH /// Paap R
wo
23
wolle69
750,91och m535
nej har pratat med en mekaniker som jobbat med bmw sen 1967 fick reda på att de första e28 och även e24.och e23 hade hylsa men på senare modeler tog man väck, på de bilarna som har den sitter den inpressad med locktait
Paap Reeder
.. där ser man. Då blir det väl att ta till stora bautaborren ty jag vill minnas att lagret håller 20 mm ytterdiameter.

På E3 och E12 aut (samt då senare E28) så finns inga sådana hylsor.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.